19 marca 2002
Auto Expo 2002 w New Delhi
Auto Expo 2002 w New Delhi
Już po raz trzeci w historii koda Auto stała się jednym z najważniejszych wystawców największgo salonu samochodowego w Indiach... Już po raz trzeci w historii koda Auto stała się jednym z najważniejszych wystawców największgo salonu samochodowego w Indiach..."Projekt Indie" realizowany był w Mlada Boleslav od 1996 roku. Kilka miesięcy temu zmontowany został pierwszy samochód w systemie SKD w zakładzie koda Auto India Pvt.Ltd. w miejscowości Aurangabad. Obecnie sieć dystrubucji podzielona jest na okręgi New Delhi i Bombaj, a do końca roku będzie poszerzona o dwunastu dealerów. Hinduski nabywca może kupić Octavię Ambiente wyposażoną w jeden z dwóch silników: 1,9 TDI/66 kW lub 2,0/82 kW. Cena wynosi 1,06 mln rupii (ok. 85 tys. zł) i to bez względu na jednostkę napędową. W tym roku planuje się sprzedaż 6 000 egzemplarzy. O szansach samochodów marki koda w Indiach mówi Imran Hassan, szef "Projektu Indie": - Na naszym rynku obecne są prawie wszystkie marki. Za konkurentów Octavii uważam m.in. Hondę City i Accord, Mitsubishi Lancer oraz Mercedesa C-Klasę. - Za tę samą cenę można kupić Octavię z wybranym silnikiem? - W Indiach koda nie jest jeszcze znaną marką. Stąd też taka, a nie inna strategia marketingowa. Wybór rodzaju jednostki napędowej za identyczną cenę, z całą pewnością jest znakomitą ofertą. - Czy użytkownicy samochodów w Indiach mają jakieś specjalne życzenia przy kupnie samochodów? - Są to większe niż w Europie oczekiwania, dotyczące obsługi serwisowej. W tym segmencie, do którego zalicza się Octavia jesteśmy w stanie wszystkie te żądania spełnić. - Jak rozwija się sprzedaż Octavii w Indiach? - W pierwszym etapie do Indii dowiezionych zostało 228 rozłożonych aut, w elementach spełniających warunki systemu SKD. Od września do listopada auta te zostały zmontowane i w ciągu kilku tygodni sprzedane. Octavia została w Indiach przyjęta z dużym zainteresowaniem i uznaniem. Szczególnie wysokie oceny otrzymało bogate wyposażenie auta.