Czujnik w standardzie
1 stycznia 2005

Czujnik w standardzie

Czujnik w standardzie

W 2005 r. we wszystkich oferowanych przez Škodę modelach elementem wyposażenia standardowego będzie czujnik parkowania.

Urządzenie to informuje o przeszkodzie znajdującej się w odległości 150-160 cm za samochodem. O zbliżaniu się do "wrogiego" obiektu powiadamia kierowcę sygnał dźwiękowy, który płynie z niewielkiego głośnika umieszczonego w lewym środkowym słupku nadwozia, w pobliżu jego ucha. Sygnał ciągły oznacza, że przeszkoda znajduje się w odległości 0-30 cm. Czujniki wysyłają fale ultradźwiękowe, które - odbijane przez potencjalną przeszkodę - wracają do nich. Czas upływający od wysłania impulsu do jego powrotu służy do określenia odległości od przeszkody. Cały system zaczyna działać automatycznie, gdy kierowca włączy wsteczny bieg. Czujnik parkowania nie wymaga wygospodarowania dodatkowego miejsca w samochodzie. Urządzenie składa się z bardzo małej centralki, 3 lub 4 sensorów umieszczonych w tylnym zderzaku oraz małego głośnika, mocowanego na wewnętrznej stronie słupka środkowego. Z zewnątrz wygląd samochodu nie ulega zmianie, czujniki są niewidoczne dla postronnego obserwatora. System kontroli odstępu, jak fachowo nazywa się czujnik parkowania, znacznie ułatwia wszelkie manewry w warunkach ograniczonej widoczności. W nowej Škodzie Octavia wyposażonej w radioodtwarzacz z dużym wyświetlaczem istnieje możliwość wizualizacji manewru parkowania, a sensory mogą być na życzenie Klienta umieszczone także z przodu auta. Przy czym czujnik parkowania nie włącza się automatycznie podczas jazdy do przodu. Kierowca musie sam uruchomić urządzenie - do czego służy specjalny przycisk na środkowej konsoli auta.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 1,75 kB
Pobierz
Proszę czekać...