Design KODY: emocjonalny i wyrazisty język stylistyczny
Design KODY: emocjonalny i wyrazisty język stylistyczny
KODA podkreśla swoją tożsamość poprzez nieustanny rozwój własnego, rozpoznawalnego języka stylistycznego. Wyważone proporcje, wyraziste krawędzie, śmiałe kontury i krystaliczne elementy wspólnie tworzą design, który za priorytet stawia sobie precyzję i czystość formy. Jednym z najważniejszych źródeł inspiracji jest dla projektantów KODY wyjątkowo bogata czeska tradycja artystycznej obróbki szkła kryształowego.
„W przeciągu zaledwie paru lat, język stylistyczny KODY zaowocował szeregiem modeli koncepcyjnych, które wyznaczają naszej marce kierunek rozwoju na następne lata” – mówi Karl Neuhold, Szef Designu nadwozi KODY. „Mamy jasno zdefiniowane cele i jesteśmy gotowi na kolejny krok.”
Z harmonijnymi proporcjami, prostymi konturami, precyzyjnymi liniami i wyrazistymi krawędziami widocznymi tak w projektach nadwozi, jak i wnętrz, DNA stylistyki KODY charakteryzuje się wyjątkowo czystym i wyróżniającym się designem.
Ucieleśnia on ponadczasową elegancję i nowoczesną funkcjonalność, typową dla samochodów czeskiej marki. Nieodłączną cechą są dumne kontury, które tworzą ramy dla emocjonującej gry świateł i cieni rozgrywanej na płaszczyznach nadwozia. Krystaliczne struktury można dostrzec w przednich i tylnych światłach oraz wielu innych detalach. Wyrazisty, przestrzenny design, odnoszący się do czeskich tradycji obróbki szkła kryształowego buduje wrażenie wysokiej jakości, przejawianej przez wyszukane formy i zastosowanie najnowocześniejszych technologii.
Design KODY składa hołd kulturowemu dorobkowi swojej ojczyzny oraz artystom, którzy poprzez swoje doświadczenie i przywiązanie wielkiej wagi do detali tworzą dzieła o wyjątkowej, ponadczasowej urodzie. Ich zdolność ucieleśniania najwyższej jakości i emocji z pomocą prostych, czystych kształtów pokrywa się z fundamentalnymi wartościami KODY, marki znanej z łączenia estetyki z funkcjonalnością.
Mając świadomość tego dorobku, na przestrzeni szeregu modeli koncepcyjnych KODA rozwinęła w ostatnich latach swój rozpoznawalny język stylistyczny. Ewoluując od KODY VISION D w roku 2011, poprzez modele VISION C w roku 2014 i VISION S w roku 2016, styl czeskiej marki wykazuje nieustanny rozwój widoczny także w ostatnich modelach produkcyjnych. Wyznaczony kierunek rozwoju będzie dalej intensywnie kontynuowany i już w najbliższym czasie wejdzie na kolejny poziom, wraz z debiutem kolejnego, przełomowego projektu.