20 marca 2002
Detlef Wittig: koda nie utraci samodzielności!
Detlef Wittig: koda nie utraci samodzielności!
Reorganizacja w koncernie Volkswagen nie wpłynie na utratę niezależności poszczególnych marek" - podkreślił nowy przewodniczący Rady Nadzorczej koda Auto... "Reorganizacja w koncernie Volkswagen nie wpłynie na utratę niezależności poszczególnych marek" - podkreślił nowy przewodniczący Rady Nadzorczej koda Auto, Detlef Wittig w wywiadzie udzielonym dziennikowi "Hospodarskie Noviny"... Jak wiadomo, od 17 kwietnia na czele największego europejskiego producenta samochodów zasiądzie nowy szef, Bernd Pischetsrieder. Zmieni on, odchodzącego na emeryturę, kontrowersyjnego Ferdinanda Piecha. Wśród wielu zmian personalnych w całym koncernie oraz poszczególnych markach do niego należących, wymienić należy także powołanie na stanowisko przewodniczącego Rady Nadzorczej koda Auto, byłego członka Zarządu tej firmy, Detlefa Wittiga. Rozmawiają z nim dziennikarze czeskiego dziennika "Hospodarskie Noviny". Oto fragmenty wywiadu: - Czy zmiany w koncernie nie ograniczą niezależności koda Auto? Czy należy oczekiwać więcej decyzji w Wolfsburgu niż w Mlada Boleslav? - Z całą pewnościa nie. Wszelkie decyzje będzie nadal podejmowało kierownictwo w Mlada Boleslav, chociaż w jakimś stopniu będą one musiały współdziałać na linii VW-koda. koda utrzyma swoją autonomię, pragram produkcyjny oraz filozofię modelową. - Czy należy oczekiwać w najbliższych latach zmiany modelowej filozofii koda Auto? - Ta niezależność w segmentach produkowanych samochodów z całą pewnością zostanie utrzymana. To zostało przecież ustalone przed laty w ramach wspólnego programu Grupy Volkswagen. Nie będziemy produkować indentycznych samochodów jak nasi konkurenci, ale należy oczekiwać jeszcze większego dążenia do indywidualizacji. Musimy nowe modele samochodów wprowadzać do produkcji w cyklu trzech do pięciu lat. Już mogę zdradzić, że w ciągu trzech najbliższych lat pojawią się kolejne nowe modele marki koda. - Pojawiły się pytania dlaczego wybrano kodę Superb a nie auto typowo miejskie? - To pytanie będzie się jeszcze powtarzało przez wiele lat. Dlaczego wybrano taki a nie inny model? Według mojej opinii kierunek wyboru jest właściwy. Podstawowymi modelami nadal pozostają Fabia i Octavia. Wciąż trwają rozmowy na temat produkcji małego auta, ale wcześniej musimy znaleźć miejsce dla niego na rynku. Pozostaje także sprawa produkcji drugiego samochodu rodzinnego, ale to zapewne potrwa jeszcze z pięć lat. - Dla kogo w Mlada Boleslav produkuje się silniki trzycylindrowe? - Te silniki produkowane są dla nowych modeli jak; Fabia, Ibiza i Polo, a więc dla całego koncernu. - Jaka jest szansa na zwiększenie sprzedaży samochodów marki koda? - W minionym roku niespodzianką okazał się rynek niemiecki, gdzie ta sprzedaż znacznie wzrosła. Podobnie w Skandynawii, czy Wielkiej Brytanii. Na dotychczas podstawowych rynkach jak m.in. Czechy, Słowacja, Węgry, czy Polska sytuacja powinna się ustabilizować. Cieszy natomiast fakt, że obecnie samochody marki koda uznawane są za dobre jakościowo, trwałe, a przy tym cenowo dostępne. na podstawie: \"Hospodarskie Noviny\"