Dochód z działalności handlowej koda Auto
Dochód z działalności handlowej koda Auto
W ciągu sześciu pierwszych miesięcy 2005 roku koda Auto dostarczyła swoim Klientom na prawie 90 rynkach w całym świecie 244569 samochodów modeli Fabia, Octavia i Superb. Oznacza to wzrost sprzedaży o 7,3 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Modele rodziny Fabia, które wybrało 121315 Klientów, pozostają najlepiej sprzedającą się grupą samochodów, tuż za nią lokują się modele Octavia, które trafiły do rąk 112812 Klientów na całym świecie. Jedynie w czerwcu sprzedaż modeli Octavia przewyższyła sprzedaż modeli Fabia. Model limuzyny koda Superb wybrało 10442 Klientów. Nowe modele koda Octavia Combi i Octavia Combi 4x4, wprowadzone na rynek w styczniu, przyciągnęły 30483 Klientów w ciągu sześciu miesięcy od rozpoczęcia sprzedaży. W okresie od czerwca 2004 roku do 30 czerwca 2005 roku nastąpił wzrost stałego zatrudnienia w krajowych przedsiębiorstwach o 1050 pracowników. Osiągnięto to w wyniku operacyjnego przystosowania personelu zatrudnionego przy produkcji do rozszerzonego programu produkcyjnego i zwiększonego popytu na rynku. W wyniku optymalizacji firma zdołała zmniejszyć liczbę osób niezatrudnionych bezpośrednio przy produkcji. Dochód całkowity kody odnotował kolejny skok jakościowy dzięki nowej linii modeli Octavia, osiągając 97,3 miliardów koron, co oznacza wzrost o 16,8 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Ten skok przyczynił się znacząco do wzrostu dochodu brutto z 10,8 miliardów koron do obecnego poziomu 12,3 miliardów koron (+14,4 %). Te zmiany, oraz nieustanne kroki optymalizacyjne przedsiębrane w ramach programu ForMotion, doprowadziły do jakościowej poprawy zysku operacyjnego, który osiągnął 5522 milionów koron, oraz zysku przed opodatkowaniem, który wzrósł do 5096 milionów koron (2004: 2919 milionów koron). Detlef Wittig, Prezes Zarządu kody Auto, prognozuje: “Dysponując wynikami za pierwsze półrocze, spodziewamy się, że pozytywne skutki optymalizacji kosztów zrównoważą niekorzystne tendencje rynkowe, a dochód przed opodatkowaniem kody Auto osiągnie co najmniej taki sam pułap jak w roku 2004.” Leszek Płonka, Prezes koda Auto Polska S.A.: Sukces globalny kody jest faktem. Rozwój marki dokonuje się między innymi dzięki lokalnym rynkom, a Polska jest dla kody rynkiem strategicznym. Wszystkie działania, które koda Auto Polska realizuje już od ponad 10 lat były zawsze zorientowane na potrzeby konsumenta i zaspokajanie jego oczekiwań. Takie właśnie podejście pozwoliło na zdobycie zaufania polskich kierowców, dzięki któremu staliśmy się marką numer 1 w Polsce. Pozycja lidera jest dowodem na to, że strategia, którą obraliśmy jest absolutnie trafna, co w szczególności cieszy w kontekście obchodów 100 lat tworzenia samochodów marki koda.