Dogodny dostęp do informacji dla wszystkich pracowników Škoda Auto
11 października 2006

Dogodny dostęp do informacji dla wszystkich pracowników Škoda Auto

Dogodny dostęp do informacji dla wszystkich pracowników Škoda Auto

Škoda Auto przykłada dużą wagę do rozwoju komunikacji wewnętrznej.



Korzystając z nowych narzędzi ułatwiających komunikację, koncern intensyfikuje przepływ informacji trafiających do pracowników, tak by każdy z nich miał szybki i łatwy dostęp do zrozumiałych i aktualnych wiadomości. Martin Jahn, Członek Zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za zasoby ludzkie, tak skomentował wprowadzane ostatnio zmiany: „Wierzę, że bardziej aktywna polityka komunikacyjna pomoże pracownikom poznać cele koncernu i jego najnowsze osiągnięcia. Chcemy też, by nasz personel otrzymał pełniejszą informację, np. na temat korzyści oferowanych pracownikom”. Poza wydawanym dwa razy w miesiącu magazynem „Škoda Mobil”, w każdy poniedziałek do rąk pracowników trafi tygodnik zatytułowany „Škoda Auto”. To jednostronicowe medium ma służyć lepszej komunikacji z personelem, stworzyć elastyczną, łatwą do ogarnięcia i zaktualizowania platformę informacyjną. Aby zapewnić jak najszerszy dostęp do przekazywanych w nowym biuletynie treści, będzie on przesyłany do wszystkich użytkowników komputerów osobistych w firmie i dodatkowo umieszczany na tablicach informacyjnych zlokalizowanych m.in. w fabrykach koncernu w Mladá Boleslav, Vrchlabi i Kvasinach. Kolejną innowacją jest system „komputerowych wysp” umieszczanych na terenie zakładów produkcyjnych. Celem tego przedsięwzięcia jest zapewnienie dostępu do stron intranetowych wszystkim pracownikom koncernu. W niedalekiej przyszłości poza informacjami z życia firmy pracownicy otrzymają tą drogą dostęp do osobistych danych, dotyczących ich pracy w Škoda Auto. W rezultacie będą m.in. zawsze wiedzieć ile pozostało im dni wolnych do wykorzystania, kiedy planuje się szkolenia itp. Ważnym powodem wprowadzenia tego projektu jest również chęć dalszej edukacji pracowników w zakresie obsługi komputerów. Szczególnie, że wykazują oni duże zainteresowanie technologiami informatycznymi i nowymi mediami – zwłaszcza osoby zatrudnione w sferze produkcyjnej. Z końcem b.r. Škoda Auto zainstaluje duże ekrany plazmowe we wszystkich fabrycznych stołówkach. Dzięki nim pracownicy zobaczą relacje z imprez, w które zaangażowana jest Škoda (m.in. międzynarodowe wystawy samochodowe, wydarzenia sportowe i rozrywkowe), a także będą mieli dostęp do najświeższych informacji, dotyczących m.in. najważniejszych osiągnięć koncernu. „Osobiście chciałbym, aby nowe rozwiązania, mające na celu udoskonalenie przepływu informacji, miały również pozytywny wpływ na naszą kulturę korporacyjną, która stanowi o sile i potencjale Škoda Auto. Mam nadzieję, że nowy system komunikacji wewnętrznej pomoże wzmocnić lojalność pracowników i zwiększy ich poczucie dumy z powodu bycia częścią największego koncernu przemysłowego w Republice Czeskiej”, dodał Martin Jahn.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 3,02 kB
Pobierz
Proszę czekać...