Dziesięć zelektryfikowanych modeli KODY do 2025 roku
Dziesięć zelektryfikowanych modeli KODY do 2025 roku
KODA jest w pełni gotowa do wkroczenia w erę elektromobilności w motoryzacji. Już w przyszłym roku marka wprowadzi na rynek swoją pierwszą hybrydę typu plug-in oraz pierwszy w pełni elektryczny samochód. W roku 2025 w oferować będzie już dziesięć modeli o zelektryfikowanym napędzie.
Jesteśmy świadkami największej rewolucji w ponad stuletnich dziejach przemysłu samochodowego. Tuż za rogiem czeka era, w której dominującą rolę odgrywać będą digitalizacja, usługi online czy carsharing. Elektromobilność nie została wymieniona w tym gronie, ponieważ rewolucja dyktowana transformacją na elektryczne układy napędowe już trwa. Już wkrótce każdy będzie mógł zasiąść za kierownicą elektrycznej KODY. W przyszłym roku gamę marki wzbogaci wspomagany energią elektryczną model SUPERB z napędem hybrydowym typu plug-in oraz pierwszy w pełni elektryczny samochód w historii KODY, model eCITIGO.
Prawdziwie rewolucyjny dla KODY będzie rok 2020, gdy na rynek zostanie wprowadzona produkcyjna wersja koncepcyjnego crossovera VISION E. Będzie to pierwszy elektryczny samochód KODY zaprojektowany na platformie MEB, opracowanej specjalnie dla samochodów z napędem elektrycznym.
KODA VISION E to zaprezentowane w 2017 roku studium koncepcyjne SUV-a z w pełni elektrycznym napędem na cztery koła o mocy 306 KM. Produkcyjna wersja tego modelu, podobnie jak zapowiadający go prototyp, oferować będzie maksymalny zasięg akumulatorów wynoszący nawet 500 km.
Strategia 2025: 10 zelektryfikowanych modeli KODY
Do roku 2025 gama modelowa KODY będzie liczyła aż dziesięć zelektryfikowanych modeli w różnych segmentach. Sześć z nich będzie posiadało napęd czysto elektryczny, pozostałe będą hybrydami oraz hybrydami typu plug-in (z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka). Równolegle będzie kontynuowany rozwój wydajnych jednostek spalinowych.
Jednym z przykładów przemyślanych innowacji KODY jest hybryda wykorzystująca jednostkę zasilaną gazem ziemnym oraz elektryczny moduł napędowy zamontowany na tylnej osi. Dokładnie takie rozwiązanie zostało zademonstrowane w koncepcyjnym modelu VISION X, najnowszym studium hybrydowego crossovera KODY.
Rozwój nowych technologii napędowych jest jednym z kluczowych celów realizowanych przez KODĘ w ramach Strategii 2025. Może być on osiągnięty wyłącznie dzięki bardzo dużej skali inwestycji marki w obszarze badawczo-rozwojowym. „Do roku 2022 zainwestujemy dwa miliardy euro w elektromobilność. Ta strategia zmieni oblicze naszej oferty. To największy program inwestycyjny w dziejach KODY” – opowiada Dyrektor Generalny marki KODA Bernhard Maier.