'Erka' świętuje 40-lecie rozpoczęcia produkcji i 30-lecie jej zakończenia
'Erka' świętuje 40-lecie rozpoczęcia produkcji i 30-lecie jej zakończenia
Samochód został zaprojektowany w fabryce w Kvasinach, która po fuzji z fabryką kody w Mladá-Boleslav specjalizowała się w produkcji małych komercyjnych i sportowych samochodów, łącznie z bardzo popularnym modelem, kodą Felicia.
koda 110 R Coupé bazowała na modelu koda 100/110, którego produkcja ruszyła rok wcześniej, tj. w 1969. W listopadzie 1967 roku, zarząd firmy zaakceptował wygląd nowego coupe i 31 marca 1968 roku powstał jego pierwszy prototyp. Użytkownikom model zaprezentowano podczas targów w Brnie, które odbywały się 5 -14 września 1970 roku.
koda 110 R miała nadwozie typu fastback, dwa fotele z przodu i dwa z tyłu, a także typowe dla coupé drzwi z oknami bez obramowania oraz aerodynamiczną, pochyloną szybę przednią. Co więcej, “erka“ była silniejsza od kody 110 sedan o 9 KM (odpowiednio 62 KM vs. 53 KM).
Nadwozie 110 R coupé było bazą dla wielu późniejszych sportowych modeli. W 1974 roku koda zbudowała na nim trzy prototypy (180 RS i 200 RS), które później były wykorzystane jako baza dla 130 RS, bardzo udanego sportowego modelu marki. Ostatnia koda 110 R coupé zjechała z taśm montażowych w Kvasinach 30 grudnia 1980 roku.
Po więcej szczegółów dotyczących historii Skody zapraszamy do koda PR Portal.