Fabia Tomasza Płaczka
Fabia Tomasza Płaczka
Co prawda już kilka miesięcy temu koda Auto homologowała Fabię w grupach A i N, dotychczas jednak auto to nie pojawiało się na trasach rajdowych. Z całą pewnością za rozpoczęcie sportowej historii uznać można udział Fabii w ubiegłorocznym World Cup Rally, gdzie po pokonaniu 9,5 tys. kilometrów dziennikarz "Daily Telegraph", Peter Hall sklasyfikowany został na piętnestej pozycji. Było to auto typowo seryjne, a zmiany polegały na zamontowaniu "rajdowej klatki" i sportowych foteli. koda Fabia 1,4 16V przygotowana przez Jondel Motorsport, której kierowcą będzie Iain Freestone, wystartuje w pierwszej rundzie British National Rally Championship. Również auto to będzie miało swój debiut w rozpoczynających się RSMP. Egzemplarz grupy N przygotowany został w Poznaniu przy pomocy koda Auto Polska. Za kierownicą rajdowej Fabii zasiądzie doświadczony poznański zawodnik, znany zarówno z torów wyścigowych jak i tras rajdowych. W ubiegłym sezonie zajął 7. miejsce w klasie N1 RSMP. Na torze ścigał się A-grupowym Fiatem Cinquecento w Pucharze M plus M, a w roku 2000 N-grupowym sportingiem wywalczył tytuł mistrza Polski. Startował także w rajdowym Pucharze Cinquecento Sporting, był pilotem Jakuba Golca w Pucharze Peugeot 106 Rallye. Jest dyrektorem KJS-ów organizowanych przez Automobilklub Wielkopolski. W roli pilota zobaczymy Dariusza Brodnickiego, wcześniej pilota Płaczka w Pucharze Cinquecento, a ostatnio partnera Macieja Lubiaka. Srebrny egzemplarz poznańskich zawodników, to Fabia 1,4 16V o mocy 101 KM.