Gardemeister siódmy
Gardemeister siódmy
Problemy z układem chłodzenia wyeliminowały z walki byłego mistrza Świata Didiera Auriola. Natomiast Toni Gardemeister z powodzeniem walczył z najlepszymi. Wielokrotnie odcinki specjalne kończył na miejscach w pierwszej dziesiątce, a najlepsze czwarte, z całą pewnością potwierdza duże możliwości Octavii WRC EVO3. Toni Gardemeister: Ten rajd z całą pewnością należał do morderczych. Ostre kamienie uszkadzały opony i zawieszenie samochodów. My tym razem mieliśmy więcej szczęścia od innych. To był wolny rajd po krętych odcinkach wymagających od kierowców wyjątkowo dużej koncentracji. Zdecydowanie wolę rajdy szybkie. Być może niektórzy kibice mają niedosyt z "odpuszczenia" walki o szóstą pozycję. Kierownictwo zespołu postawiło jednak przede mną zadanie dojechania do mety." Ostatecznie tegoroczny Rajd Turcji dla zespołu fabrycznego koda Motorsport okazał się szczęśliwy. Toni Gardemeister zdobył trzy punkty dla zespołu oraz dwa w klasyfikacji indywidualnej. Bezsprzecznie gwiazdą rajdu okazał się weteran tras rajdowych Hiszpan Carlos Sainz, który po pechu Finów - Gronholma i Rovanpery, nie oddał już prowadzenia do samej mety.
Klasyfikacja generalna 4. Rajdu Turcji:
1. Sainz/Marti Citroen Xsara WRC 4h32'14"1 74.5 km/h
2. Burns/Reid Peugeot 206 WRC + 00'47"9
3. Duval Prevot Ford Focus WRC + 01'46"5
4. Mcrae Ringer Citroen Xsara WRC + 02'09"1
5. Panizzi/Panizzi Peugeot 206 WRC + 02'41"6
6. Martin Park Ford Focus WRC + 03'24"9
7. Gardemeister/Lukander koda Octavia WRC + 05'13"0
8. Makinen Lindstrom Subaru Impreza WRC + 07'18"6
9. Gronholm Rautiainen Peugeot 206 WRC + 10'52"2
10.Loix Smeets Hyundai Accent WRC + 11'40"4