Genewskie nowości Škody
2 marca 2010

Genewskie nowości Škody

Genewskie nowości Škody

Na tegorocznym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie Škodę Auto reprezentuje pięć wyjątkowych modeli, dostępnych w kilku nowych, fascynujących wersjach.

Fabia i Roomster po faceliftingu zyskały intrygujący wygląd, w typowej dla Škody stylistyce. Odmieniony przód – zarówno Fabii, jak i Roomstera w obu przypadkach sprawia, że  auta te wyglądają na bardziej pewne siebie. Wzrok przykuwają podkreślone linie poziome, a zaprojektowane na nowo zderzaki, reflektory przednie i boczne zdecydowanie odświeżają ich aparycję. Nowa stylistyka poprawiła również współczynnik oporu powietrza.

Główne technologiczne udoskonalenia w Fabii i Roomsterze dotyczą gamy dostępnych silników, które przeszły liczne innowacyjne modyfikacje. Nowa jednostka 1,2 TSI imponuje swym wysokim momentem obrotowym i dużą siłą ciągu, oferuje szeroki zakres prędkości i wyjątkową wydajność. Dla obu modeli, ten turbodoładowany czterocylindrowy silnik jest dostępny w dwóch wersjach.  Standardowa jednostka zapewnia moc 85 KM i moment obrotowy 160 Nm w zakresie 1 500 do 3500 obr./min.

Silniejsza wersja oferuje 105 KM i moment obrotowy 175 Nm w zakresie 1550 do 4100 obr./min. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, silnik 1,2 TSI jest niezwykle oszczędny – nawet jego silniejsza wersja spala w trybie mieszanym zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 124 g/km. Nieznacznie wyższe wartości dotyczą Roomstera. Wszystkie silniki przeznaczone dla Fabii i Roomstera spełniają europejską normę emisji EU 5.

Prezentowana w Genewie nowa Fabia RS, dostępna teraz zarówno jako hatchback, jak i kombi, debiutuje pośród standardowych wersji modelu. Po raz pierwszy zdarza się, że najwyższej klasy sportowy silnik i specjalne elementy wyposażenia będą oferowane zarówno w wersji  hatchback, jak i kombi. Podwójnie doładowany czterocylindrowy 1,4-litrowy silnik osiąga moc 180 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2000 do 4500 obr./min.

Dostępne są dwa rodzaje turbodoładowania: przy niskiej prędkości odpowiednie ciśnienie zapewnia kompresor, przy wyższych prędkościach rolę całkowicie przejmuje sprężarka doładowująca. Harmonijne zestrojenie dwóch systemów doładowujących skutkuje bardzo niskim zużyciem paliwa: obie wersje RS potrzebują jedynie 6,4 litra paliwa na 100 km. Emisja CO2 wynosi 148 g/km.

Škoda Auto z dumą przedstawia w Genewie także Fabię Scout. Po raz pierwszy Fabia hatchback jest dostępna z atrakcyjnymi cechami stylistycznymi, typowymi dla pojazdów off-roadowych. Metamorfoza młodzieńczego, kompaktowego Scouta pozwoliła zachować urok, którym cieszyły się poprzednie wersje kombi: Fabia Scout, Octavia Scout i Roomster Scout.

W Genewie można zobaczyć również Škodę Fabia Super 2000, na której w tym sezonie Mistrzostw Polski będzie startował Leszek Kuzaj.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,93 kB
Pobierz
Proszę czekać...