Globalna sprzedaż ŠKODY niezmiennie w górę
2 kwietnia 2012

Globalna sprzedaż ŠKODY niezmiennie w górę

Globalna sprzedaż ŠKODY niezmiennie w górę

2011 to rok, w którym padały nowe rekordy dostaw, sprzedaży i zysków. Dostawy do klientów wzrosły o 15,3 procent, do 879 200 samochodów sprzedanych w okresie od stycznia do grudnia 2011 (w 2010 sprzedano 762 600 szt.). Jednocześnie, sprzedaż ŠKODY wzrosła o 18,1 procent do 10,3 mld euro (2010: 8.7 mld euro), tym samym po raz pierwszy przekraczając granicę 10 miliardów euro.

"Strategia Wzrostu ŠKODY przynosi wymierne efekty", powiedział CEO ŠKODY, Winfried Vahland podczas corocznej konferencji prasowej marki w Pradze. "Poprawiliśmy nasze wyniki zarówno jeśli chodzi o liczbę dostaw, jak i o finanse, tworząc doskonałą bazę do rozwoju na kolejne lata", dodał Vahland.

...
...

W 2011 roku samochody ŠKODY cieszyły się największą popularnością w całej historii marki: dostawy wzrosły o 15,3 procent do rekordowej liczby 879 200 samochodów. Marka umocniła swą pozycję we wszystkich regionach, osiągając wzrost wyższy w stosunku do całego rynku. Globalny udział marki w rynku na dzień 31 grudnia 2011 roku wynosił ponad 1,4 procent.

Doskonałe wyniki ŠKODY są w głównej mierze zasługą atrakcyjnej palety modeli. "Wyróżniający się design, duża przestronność, najwyższa jakość, ergonomia, pro-rodzinna funkcjonalność, a także najlepsza relacja ceny do wartości – wszystko to sprawia, że nasze samochody są wyjątkowe" – powiedział Vahland. Modele ŠKODY stają się bardzo popularne również wśród klientów firmowych.

Marka sprzedała ponad 239 000 samochodów klientom flotowym (wzrost o 26,7 procent).

...

Status najpopularniejszego modelu marki w 2011 roku potwierdziła ŠKODA Octavia. Nazywany „sercem marki” model odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 10,7 procent, do niemal 390 000 szt. Numerem dwa była Fabia (wzrost o 16,5 procent). Superb w minionym roku po raz pierwszy przekroczył granicę 100 000 sztuk – sprzedaż modelu wzrosła o 18,1 procent. Yeti odnotował największy wzrost sprzedaży spośród wszystkich modeli marki: aż 33,7 procent. Z kolei Roomster zakończył rok 2011 z 11,4-procentowym wzrostem.

Również w Polsce był to dla ŠKODY wyjątkowo udany rok, zwieńczony utrzymaniem pozycji lidera oraz wzrostem udziału w rejestracjach z poziomu 11,36% na 11,79%. Najpopularniejszym modelem w Polsce była ŠKODA Octavia (16 011 zarejestrowanych samochodów). Rejestracje pozostałych modeli wynosiły odpowiednio: Fabia: 10 722 szt., Superb: 2 355 szt., Roomster: 1 742 szt., Yeti: 1 574 szt.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,60 kB
Pobierz
Proszę czekać...