H. Ludanek: Pracujemy dla całego koncernu.
H. Ludanek: Pracujemy dla całego koncernu.
Przedtem był także trzy lata asystentem Martina Winterkorna, członka kierownictwa koncernu Volkswagen. Od marca br. pracuje w Mlada Boleslav. - Czy była to trudna decyzja?- Podczas pracy w siedzibie koncernu odpowiadałem za 18 ośrodków badawczo-rozwojowych porozrzucanych po całym świecie. Wtedy już dobrze poznałem potencjał ośrodka Cesana w Mlada Boleslav. Powszechnie wiadomo było, iż w kodzie pracują znakomici fachowcy z genialnymi pomysłami. Dzisiaj, gdy zapoznaję się z nowym miejscem pracy, przekonuję się o tym naocznie. - W jakim kierunku powinien przebiegać dalszy rozwój koda Auto?- Zapewne tych kierunków będzie wiele, ale podstawowym będzie integracja rozwoju technicznego ze strukturami koncernu. Powszechnie już wiadomo, że koda Auto bardzo szybko realizuje wszelkie koncernowe zlecenia i wykonuje prototypy. Musimy poszukiwać naszych możliwości na realizację coraz poważniejszych zleceń na potrzeby całego koncernu. - Czy są już takie przykłady?- Niewiele osób wie o tym, że w Mlada Boleslav powstał system ESP do chińskiej wersji Volkswagena Passat. Projekt ten zdobył wielkie uznanie w koncernie i z całą pewnością potwierdził wielkie możliwości centrum Cesana. - A jakie są słabe strony? - Ze statystyk wynika, iż bardzo mało nowych rozwiazań zostało opatentowanych. Jest wielki potencjał, a nie ma po nim śladu. - Praca w koncernie pozwoliła Panu na dokonanie analizy całego potencjału badawczo-rozwojowego Volkswagena?- Dzięki pracy pod kierownictwem dr Winterkorna mogłem poznać z bliska pracę wielkiego szefa. Koordynował on pracą 20 200 współpracowników w 18 miejscach porozrzucanych po całym świecie. To były różne ośrodki, różni ludzie, często o diametralnie różnicach kulturowych. Te spostrzeżenia mam zamiar wykorzystać w moim nowym miejscu pracy. - Nad czym będzie Pan obecnie pracował?- Musimy kontynuować to co zostało już zrobione. koda Auto produkuje obecnie trzy nowoczesne modele samochodów, napędzane nowoczesnymi silnikami. O te modele musimy dbać i planować ich przyszłość na następne lata. To będzie moje główne zadanie.