I kwartał na rynkach motoryzacyjnych Centralnej i Wschodniej Europy
I kwartał na rynkach motoryzacyjnych Centralnej i Wschodniej Europy
Rynki państw środkowo- i wschodnioeuropejskich w pierwszym kwartale 2010 roku zanotowały spadek sprzedaży nowych samochodów o 12,4%. W pierwszym kwartale 2010 roku sprzedano niecałe 200 000 pojazdów, podczas gdy w tym samym okresie 2009 roku sprzedaż nowych samochodów wyniosła 225 902 sztuki.
Jeśli chodzi Polskę, wyniki sprzedaży na całym rynku motoryzacyjnym spadły tu o 9,7%: w I kwartale 2009 roku sprzedano 87 966 nowych pojazdów, rok później, w I kwartale 2010 roku nowych nabywców znalazło 79 404 samochodów.
Spośród wszystkich marek samochodowych, najlepiej w tym trudnym okresie radziła sobie koda – pomimo spadku całego rynku, sprzedaż marki wzrosła o 16,3%. Co więcej, czeski producent zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o sprzedaż swoich samochodów, wyprzedzając Volkswagena i Renault.
koda sprzedała w regionie CEE w I kwartale br. aż 30 074 pojazdów (w ubiegłym roku: 25 852), podczas gdy drugi w zestawieniu Volkswagen sprzedał ich 16 275 (2009: 18 560). Na polskim rynku koda w I kwartale 2010 roku sprzedała 9 230 samochodów, co oznacza wzrost o 2,34% w porównaniu z I kwartałem 2009 roku.
Najlepiej sprzedającym się samochodem w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest Octavia, która wyprzedza inny model czeskiego producenta: Fabię. koda Octavia uzyskała najlepsze wyniki sprzedaży spośród wszystkich aut, a na rynku polskim zanotowała wzrost sprzedaży aż o 26,83%, osiągając poziom 4 779 sztuk.
Poniżej prezentujemy zestawienie tabelaryczne sprzedaży pięciu najpopularniejszych modeli samochodów osobowych w regionie CEE (Centralnej i Środkowej Europy):