Izba mistrzów kierownicy
22 grudnia 2002

Izba mistrzów kierownicy

Izba mistrzów kierownicy

Od sześciu lat tradycyjnie w listopadzie w Izbie Tradycji Škoda Auto pojawiają się kolejne nazwiska.

W ciągu sześciu lat wpisano już 21 nazwisk byłych zawodników, którzy samochodami marki Škoda zdobywali najwyższe laury. Kolejne trzy legendy to: Pavel Sibera, Emil Triner i Bretislav Enge. Pavel Sibera - jako członek zespołu fabrycznego uzyskał wiele cennych wyników na trasach rajdowych całego świata. W 1994 roku miał duży udział w zdobyciu Pucharu FIA. Laury zdobywal kolejno za kierownicą takich samochodów jak: Škoda 130, Favorit, Felicia i Octavia, a przede wszystkim Octavia WRC. Miał także duże zasługi w rozwoju programu WRC, jego przygotowaniu i testach. Emil Tiriner - Karierę rajdową rozpoczynał jako mechanik Milana Dolaka. Jego pierwszym samochodem rajdowym była Škoda 120 LS. Najlepsze swoje wyniki uzyskał w zespole fabrycznym Škoda Motorsport, gdzie w latach dziewięćdziesiątych wespół z Pavlem Siberą, tworzył jeden z najmocniejszych duetów światowej czołówki kategorii samochodów rajdowych do 2000 ccm z napędem na jedna oś. Startował w pierwszym roku programu Octavia WRC. Bretislav Enge - wywodzi się ze słynnej grupy libereckich mistrzów. Mistrz Europy w 1981 roku w samochodowych wyścigach torowych. Wielokrotnie wygrywał z zawodnikami jadącymi znacznie szybszymi samochodami. Jest ojcem Tomasa Enge, pierwszego czeskiego zawodnika Formuły 1. Zdenek Vojtech - karierę rozpoczynał jako rajdowiec w 1971 roku, ale trzy lata później przeniósł się na tory wyścigowe. W 1981 roku za kierownicą Škody 130 RS triumfował wraz z Bretislavem Enge i Janem Senkyrem w serialu Mistrzostw Europy. Niestety, cztery lata temu zginął w wypadku samochodowym. Wszyscy wyróżnieni otrzymali z rąk Vratislava Kulhanka, przewodniczącego Zarządu Škoda Auto i szefa zespołu fabrycznego Škoda Motorsport, Pavla Janeby, drewniane modele historycznych samochodów Laurin&Klement, jako symbol ponad stuletniej historii marki Škoda.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,05 kB
Pobierz
Proszę czekać...