Jak komunikować się ze swoim autem? Kulisy pracy działu HMI Designers w KODA AUTO
Jak komunikować się ze swoim autem? Kulisy pracy działu HMI Designers w KODA AUTO
Interfejs pośredniczy między użytkownikiem a samochodem. To dzięki niemu można obsługiwać pojazd. Opracowaniem interfejsu w KODZIE zajmuje się zespół HMI (Human-Machine Interface), który opracowując nowe rozwiązania, uwzględnia potrzeby klientów na całym świecie. Dynamiczny rozwój projektów HMI wśród producentów samochodów nastąpił stosunkowo niedawno, wraz popularyzacją cyfryzacji, która spowodowała odejście od tradycyjnych tarcz analogowych i radia samochodowego. Dziś interfejs pojazdu staje się ważną częścią tożsamości marki.
Światła na desce rozdzielczej, piktogramy na samochodowych przyciskach, wygląd interfejsu systemu Infotainment – te i wiele innych elementów pojazdu projektuje młody zespół HMI, który powstał około pięć lat temu. Dziś w jego skład wchodzi osiem osób. Zespół zajmuje się opracowaniem wyglądu poszczególnych elementów pojazdu oraz projektuje ich reakcje na instrukcje użytkownika.
Wyprzedzanie potrzeb użytkowników
– Zarówno unowocześniony interfejs, jak i obszar user experience mają w sobie ogromny potencjał do innowacji. Dzięki temu możemy tworzyć przyszłość i wyprzedzać potrzeby użytkowników – mówi Federico Fachini, szef HMI Designers.
To nad czym obecnie pracuje zespół HMI, będzie można zobaczyć w nadchodzących latach w części najnowszych modeli KODY.
– Pracujemy nad zupełnie nowym rozwiązaniem, które umocni tożsamość marki i będzie odpowiadało na potrzeby naszych klientów. Wszystko dzięki strategii Grupy Volkswagen, uwzględniającej również obszar HMI. Nasz zespół zaprojektował zupełnie nową strukturę, która ułatwi obsługę różnych elementów samochodu – mówi Federico Fachini.
Z myślą o klientach na całym świecie
Zespół HMI tworzy nowoczesne rozwiązania oparte na możliwości personalizacji elementów pojazdu, dostosowania ich do własnych upodobań i potrzeb oraz instalowania dowolnych aplikacji.
Opracowując logikę i wygląd systemów interakcji kierowcy i pasażerów, zespół HMI współpracuje z innymi działami odpowiedzialnymi za części takie jak deska rozdzielcza, systemy Infotainment czy sterowanie głosowe. Projektanci HMI współtworzą tożsamość wizualną marki także w innych obszarach, m.in. aplikacjach mobilnych i stronach internetowych.
Zespół rozwija wszystkie rozwiązania, uwzględniając potrzeby klientów na całym świecie.
– Nawyki i potrzeby klientów w Chinach, Indiach, Niemczech, Wielkiej Brytanii czy we Włoszech są bardzo różne, ale musimy zachować spójny styl wizualny oraz logikę. W końcu iPhone wszędzie pełni taką samą funkcję. Nasze zadanie jest dość podobne – wyjaśnia Federico Fachini, który zarządza zgranym zespołem ludzi. – Nie chodzi wyłącznie to, by w zespole znajdowali się graficy. Musi to być zróżnicowane grono osób o wiedzy z wielu dziedzin, różnorodnych umiejętnościach i bogatym doświadczeniu. Zupełnie jak w piłce nożnej. Tam też każdy zawodnik ma nieco inne zadanie – dodaje z uśmiechem Federicho Fachini.