Kamuflaż, który przyciąga wzrok
Kamuflaż, który przyciąga wzrok
Do tej pory mogliśmy zobaczyć kompaktowego elektrycznego SUV-a kodę Elroq tylko w oryginalnym kamuflażu. Pozostanie tak aż do oficjalnej premiery samochodu. Inspiracją dla kamuflażu był detal z logo marki.
Podstawą kamuflażu kody Elroq jest trapez utworzony przez część pierwszej litery marki - zintegrowany akcent (który zamienia dźwięk „s” w „sh”). Ten szczegół jest powtarzany w różnych rozmiarach i ułożeniach, aby stworzyć wzór, który ma dać przedsmak wyglądu samochodu, bez zdradzania szczegółów. Samochód nie zostanie w pełni ujawniony przed światową premierą.
Kamuflaż trapezoidalny jest oparty na nowym wzorze graficznym kody i odzwierciedla charakter Elroqa, który będzie pierwszym samochodem w którym zastosowano zupełnie nowy język projektowania Modern Solid. „Kamuflaż inspirowany nową identyfikacją podkreśla elegancką, ale solidną sylwetkę Elroqa. Jednocześnie doskonale zakrywa detale nowego modelu i łączy nasze dwa charakterystyczne kolory korporacyjne, aby przyciągnąć uwagę i wzmocnić świadomość marki” - mówi Michael Lansdorf z działu marketingu kody.
Największym wyzwaniem przy projektowaniu kamuflażu jest znalezienie właściwej równowagi między oddaniem kształtu samochodu a maskowaniem szczegółów. „Musimy pokazać tożsamość marki, ale musimy też wizualnie rozbić całość, tak aby ludzkiemu oku trudno było dostrzec kształty pod kamuflażem” - wyjaśnia projektant Petr Petzet. Stworzony kamuflaż doskonale spełnia swoje zadanie.
Poprzednie projekty były równie udane. Wystarczy spojrzeć na nowego Superba z zeszłorocznego Tour de France, jego kamuflaż nawiązywał do map i odzwierciedlał ducha przygody i pragnienia eksploracji, które leżą u podstaw marki koda.
Dlaczego flamingi?
Kamuflaż samochodu ma jeszcze jedną charakterystyczną cechę: flamingi na tylnych szybach. „Dlaczego flamingi? Po pierwsze, ich żywy różowy kolor zapewnia uderzający kontrast z zielonymi kolorami marki koda. Po drugie, mają one pewne znaczenie dla Elroqa, o którym dowiecie się więcej tej jesieni. Bądźcie czujni” - mówi Veronika Ziegaus, szefowa strategii marki i produkcji treści w kodzie.