Kierowca rajdowy Oliver Solberg testuje nową kodę Octavia RS
Kierowca rajdowy Oliver Solberg testuje nową kodę Octavia RS
Sportowe DNA kody stanowi integralną część tożsamości marki. Dzięki ponad 120-letniemu doświadczeniu w motosporcie, koda dostarcza swoim klientom to, co najlepsze – łącząc sportowe doznania z codziennym komfortem. To właśnie esencja kody RS. Odświeżoną Octavię w usportowionej wersji przetestował Oliver Solberg, utytułowany kierowca rajdowy.
Oliver Solberg, młody i utalentowany kierowca startujący w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA, zazwyczaj rywalizuje za kierownicą kody Fabia RS Rally2. Niedawno 22-letni Szwed skorzystał z wyjątkowej okazji, by przetestować nową kodę Octavię RS. Był zachwycony, jak mistrzowsko inżynierowie kody zdołali połączyć doskonałe właściwości jezdne, praktyczność i komfort z dynamicznym, sportowym charakterem.
Sercem kody Octavia RS jest nowy silnik o mocy 195 kW (265 KM), co stanowi wzrost o 15 kW (20 KM) w porównaniu z poprzednią wersją. Ten czterocylindrowy turbodoładowany silnik pochodzi z rodziny EA 888, do której należy również silnik wykorzystywany przez Solberga w jego kodzie Fabia RS Rally2 podczas rajdów.
Nowością jest także elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy, który dba o idealny podział momentu obrotowego między napędzanymi przednimi kołami. "Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania nawet przy wychodzeniu z ostrzejszych zakrętów z włączonymi niższymi biegami, wewnętrzne koło nie obraca się i nie traci przyczepności" - opisuje Solberg. "Przód również bardzo naturalnie wchodzi w zakręt pod gazem. Samochód jest stabilny i łatwo przewidywalny".
Nowa koda Octavia RS zrobiła krok w kierunku bardziej sportowego stylu jazdy. Podwozie znajduje się 15 milimetrów bliżej drogi, co znacznie obniża środek ciężkości samochodu. "Ma to kluczowe znaczenie dla lepszego prowadzenia i szybszej reakcji na ruchy kierownicą. " - podkreśla Solberg. "Nowa koda Octavia RS ma w sobie jeszcze więcej DNA rodem z motosportu".
Według Solberga nowa koda Octavia RS kontynuuje tradycję swoich poprzedników zachowując to, co cechuje ten model od pierwszej generacji: komfort jazdy na długich trasach. "Główną siłą Octavii RS jest połączenie prędkości i komfortu na drodze. Samochód jest pewny i precyzyjny. - mówi Solberg.