Kto prowadzi? Oczywiście Škoda!
1 lutego 2004

Kto prowadzi? Oczywiście Škoda!

Kto prowadzi? Oczywiście Škoda!

Po podsumowaniu wyników sprzedaży samochodów marki Škoda w 2003 roku na polskim rynku, przyszedł czas na analizę konkurencji. Okazało się, co zresztą nie było zaskoczeniem, że liderami w swoich klasach zostały wszystkie trzy modele marki Škoda.

Po raz kolejny wyniki nie pozostawiają żadnych wątpliwości - rok 2003 okazał się rokiem sukcesów Škody. Fabia - najlepiej sprzedający się samochód 2003 roku, dzięki 31 418 sprzedanych samochodów zdystansowała konkurencję. Na drugim miejscu znalazł się Fiat Punto, z wynikiem sprzedaży na poziomie 14 189 sztuk, o połowę mniejszym niż Škoda Fabia. Trzecie miejsce wywalczyła Toyota Yaris - sprzedano 13 985 sztuk tego samochodu. W segmencie klasy średniej zdecydowanie prowadzi Škoda Octavia. Mimo długiej obecności na rynku nadal jest warta swojej ceny. W 2003 roku pozostała bezkonkurencyjna i z wynikiem 10 981 sprzedanych aut wyprzedziła przedstawicieli innych, równie silnych marek. Ford Mondeo, który zajmuje drugą pozycję (6 866 sprzedanych samochodów) i Toyota Avensis (6 602), wyprzedziły Renault Lagunę i Volkswagena Passata, ale nie zdołały zbliżyć się do Škody Octavia. Liderem segmentu "klasa wyższa" została Škoda Superb, zyskując zaufanie aż 1 020 nabywców. W całorocznej rywalizacji o polskiego Klienta pokonała Mercedesa klasy E, który zdobył 819 Klientów i Audi A6, które obroniło trzecią pozycję wynikiem 557 sprzedanych samochodów.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 1,52 kB
Pobierz
Proszę czekać...