Kwartet ŠKODY nad Jeziorem Bodeńskim!
30 kwietnia 2014

Kwartet ŠKODY nad Jeziorem Bodeńskim!

Kwartet ŠKODY nad Jeziorem Bodeńskim!

ŠKODA rozpoczyna sezon samochodów klasycznych podczas Bodensee Klassik. Marka wyśle fantastyczny kwartet pojazdów w trasę dookoła Jeziora Bodeńskiego, liczącą w sumie 600 km, już po raz trzeci. Codziennie punktem startu i mety będzie austriacki Bregenz. Samochody będą miały do pokonania malownicze trasy przez Niemcy, Austrię i Szwajcarię.

„Bodensee Klassik jest jedną z najpiękniejszych i różnorodnych podróży dla samochodów zabytkowych” – mówi inż. Michal Velebný, koordynator warsztatu rekonstrukcji pojazdów przy Muzeum ŠKODY. „Cztery pojazdy ŠKODY, biorące udział w tym wydarzeniu, są prawdziwymi perełkami w naszej 119-letniej historii”.

Historyczne modele ŠKODY na trasie Bodensee Klassik

Nad Jeziorem Bodeńskim z całą pewnością spojrzenia będzie przyciągać biorąca regularnie udział w rajdach samochodów klasycznych turkusowa ŠKODA Felicia z 1961 roku. Auto pochodzi z historycznej kolekcji w Mladá Boleslav. Kabriolet w układzie 2+2 ze swoimi charakterystycznymi i eleganckimi kształtami jest jednym z najatrakcyjniejszych samochodów tego typu lat 60., coraz bardziej poszukiwanym przez kolekcjonerów.

Felicia jest bardzo lekka, waży zaledwie 930 kg. Pojazd, napędzany czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 50 KM i pojemności 1089 cm3, może rozpędzić się do 130 km/h.

ŠKODA 1101, lepiej znana jako „Tudor”, to z kolei ważny motoryzacyjny reprezentant marki z okresu powojennego. Wersja biorąca udział w Bodensee Klassik to specjalna, półotwarta wersja modelu.

Przez kilka lat od kwietnia 1948 roku pojazd służył w Ambasadzie Szwajcarii w Pradze, trafiając później w prywatne ręce. W 2005 roku został nabyty przez Muzeum ŠKODY, gdzie został starannie odrestaurowany. Czterocylindrowy silnik samochodu generuje 32 KM mocy z 1089 cm3 pojemności.

Historyczne modele ŠKODY na trasie Bodensee Klassik

ŠKODA 130 RS była jednym z najbardziej udanych samochodów sportowych późnych lat 70. i wczesnych 80. Na linii startu w Bregenz za kierownicą pojazdu zasiądzie niemiecki kierowca rajdowy Matthias Kahle.

Historyczne modele ŠKODY na trasie Bodensee Klassik

130 RS była określana w swoich czasach jako „Porsche Wschodu”. Samochód odniósł między innymi podwójne zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w 1977 roku i zdobył Mistrzostwo Europejskich Samochodów Turystycznych w 1981 roku. Silnik ma moc 136 KM przy 8 500 obr./min. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.

Najmłodszym reprezentantem ŠKODY w startującej stawce będzie ŠKODA Rapid z 1984 roku. Dwudrzwiowe coupe zostało całkowicie odbudowane w 2013 roku. Rapid tamtych czasów był interesującym przykładem modeli ŠKODY z silnikiem umieszczonym z tyłu. Czterocylindrowa benzynowa jednostka o pojemności 1,3 litra dostarcza 58 KM.

Trzecia edycja Bodensee Klassik potrwa trzy dni, od 1 do 3 maja. W programie imprezy jest pięć odcinków o łącznej długości 600 km biegnących przez drogi Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Początek i koniec trasy jest zawsze w austriackim mieście Bregenz. Uczestnicy mogą oczekiwać wspaniałych alpejskich krajobrazów i widoków. Nie prędkość, a niezawodność i regularność decydują o końcowej pozycji. Rywalizacja jest otwarta dla pojazdów historycznych wyprodukowanych przed 1994 rokiem.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 3,27 kB
Pobierz
Proszę czekać...