Kwartet KODY nad Jeziorem Bodeńskim!
Kwartet KODY nad Jeziorem Bodeńskim!
„Bodensee Klassik jest jedną z najpiękniejszych i różnorodnych podróży dla samochodów zabytkowych” – mówi inż. Michal Velebný, koordynator warsztatu rekonstrukcji pojazdów przy Muzeum KODY. „Cztery pojazdy KODY, biorące udział w tym wydarzeniu, są prawdziwymi perełkami w naszej 119-letniej historii”.
Nad Jeziorem Bodeńskim z całą pewnością spojrzenia będzie przyciągać biorąca regularnie udział w rajdach samochodów klasycznych turkusowa KODA Felicia z 1961 roku. Auto pochodzi z historycznej kolekcji w Mladá Boleslav. Kabriolet w układzie 2+2 ze swoimi charakterystycznymi i eleganckimi kształtami jest jednym z najatrakcyjniejszych samochodów tego typu lat 60., coraz bardziej poszukiwanym przez kolekcjonerów.
Felicia jest bardzo lekka, waży zaledwie 930 kg. Pojazd, napędzany czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 50 KM i pojemności 1089 cm3, może rozpędzić się do 130 km/h.
KODA 1101, lepiej znana jako „Tudor”, to z kolei ważny motoryzacyjny reprezentant marki z okresu powojennego. Wersja biorąca udział w Bodensee Klassik to specjalna, półotwarta wersja modelu.
KODA 130 RS była jednym z najbardziej udanych samochodów sportowych późnych lat 70. i wczesnych 80. Na linii startu w Bregenz za kierownicą pojazdu zasiądzie niemiecki kierowca rajdowy Matthias Kahle.
Najmłodszym reprezentantem KODY w startującej stawce będzie KODA Rapid z 1984 roku. Dwudrzwiowe coupe zostało całkowicie odbudowane w 2013 roku. Rapid tamtych czasów był interesującym przykładem modeli KODY z silnikiem umieszczonym z tyłu. Czterocylindrowa benzynowa jednostka o pojemności 1,3 litra dostarcza 58 KM.
Trzecia edycja Bodensee Klassik potrwa trzy dni, od 1 do 3 maja. W programie imprezy jest pięć odcinków o łącznej długości 600 km biegnących przez drogi Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Początek i koniec trasy jest zawsze w austriackim mieście Bregenz. Uczestnicy mogą oczekiwać wspaniałych alpejskich krajobrazów i widoków. Nie prędkość, a niezawodność i regularność decydują o końcowej pozycji. Rywalizacja jest otwarta dla pojazdów historycznych wyprodukowanych przed 1994 rokiem.