Lodowe testy modeli Škody z napędem 4x4
3 lutego 2009

Lodowe testy modeli Škody z napędem 4x4

Lodowe testy modeli Škody z napędem 4x4

Pierwsze testy Škody Superb i Škody Octavia w wersji 4x4 na tafli zamarzniętego jeziora odbyły się w szwedzkiej Kirunie. Kierowcy testowi pokonali także trasę około 200 kilometrów, wiodącą przez zaśnieżone drogi Laponii.

W teście Škoda 4x4 Ice Experience zorganizowanym w największym okręgu szwedzkiej Laponii wzięło udział kilkudziesięciu kierowców z kilku krajów Europy. – Modele Škody z napędem na obie osie  znakomicie poradziły sobie zarówno na ośnieżonych drogach, jak i podczas manewrów na tafli zamarzniętego jeziora – mówi Klaudyna Gorzan, specjalista ds. PR Skoda Auto Polska S.A.

kopia_1a
kopia_2a_01
kopia_3a_02

Zimowa, sroga aura północnej części Europy pozwoliła na niezwykłe testy modeli Škody z napędem na cztery koła w prawdziwie ekstremalnych warunkach. Manewry odbywały się bowiem na torze wyznaczonym na tafli zamarzniętego jeziora. Kierowcy mogli sprawdzić możliwości samochodów i własne umiejętności na naprawdę śliskiej nawierzchni podczas pokonywania zakrętów z użyciem systemu ESP i bez jego udziału. Samochody także sprawdzały się w tzw. teście łosia – podczas jazdy slalomem między rozstawionymi blisko siebie pachołkami.

kopia_4a_01
kopia_5a
kopia_6a


Trasa jazd testowych natomiast wiodła po ośnieżonych drogach północnej Szwecji. Uczestnicy mogli delektować się pięknymi górzystymi krajobrazami, świeżym mroźnym powietrzem oraz możliwością spotkania na drodze częstych w tym regionie reniferów. W tych trudnych warunkach świetnie sprawdził się z nowoczesnym sprzęgłem 4x4. Jego zaletą jest natychmiastowa reakcja bez efektu obracania przednich kół w miejscu. Podczas jazdy na śliskiej nawierzchni nie trzeba obawiać się uślizgu, gdyż moment obrotowy jest niezwłocznie rozdzielany na poszczególne koła w zależności od ich przyczepności. Dzięki temu samochód znacznie lepiej się prowadzi, a układ dba dodatkowo o pełną kompatybilność z innymi systemami kontroli trakcji – współpracuje z ABS i ESP.

kopia_7a_01
kopia_8a
kopia_9a


Napęd 4x4 występuje w dwóch modelach samochodów marki Škoda – Octavii i Superbie. Škoda Octavia z napędem na obie osie jest oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych: pierwszą jest popularna Octavia Combi 4x4, która wraz z całą linią modelową przeszła w ubiegłym roku kompletny facelifting. Drugą jest uterenowiona Octavia Scout 4x4, która w połowie br. także zaprezentuje swoją odświeżoną wersję.

kopia_10aŠkoda Octavia 4x4 jest dostępna z nadwoziem typu kombi w wersji wyposażenia Cross 4x4 i Elegance 4x4, która zawiera m.in. komplet systemów bezpieczeństwa oraz przednie i boczne poduszki powietrzne, a także kurtyny powietrzne w standardzie, prześwit zwiększony o 24 mm, przednie i tylne czujniki parkowania, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy i fotel kierowcy z regulacją wysokości, tempomat, przyciemniane szyby, dwustrefową klimatyzację Climatronic z funkcją chłodzenia schowków, przednie reflektory przeciwmgielne i szeroki wybór różnorodnych schowków wewnątrz auta. Przyjemność podczas podróży zagwarantuje radioodtwarzacz Škoda Auto Swing z CD z możliwością odtwarzania plików MP3 oraz wejściem AUX IN i 8 głośnikami. Klienci mogą wybrać najlepszy dla swoich potrzeb silnik spośród trzech proponowanych jednostek: benzynowej 1.8 TSI/118 kW 4x4 (160 KM) w cenie 94 300 zł i diesla – 1.9 TDI/77 kW 4x4 (105 KM) za 95 000 zł oraz 2.0 TDI DPF/103 kW 4x4 (140 KM) za 105 500 zł. Uterenowiona Škoda Octavia Scout natomiast jest dostępna z dwoma silnikami: benzynowym 1.8 TSI/118 kW 4x4 (160 KM) w cenie 101 800 zł oraz diesla 2.0 TDI /103 kW 4x4 DPF (140 KM) za 111 000 zł.

kopia_11aNowa Škoda Superb w najsilniejszej wersji 4x4 kryje pod maską najmocniejszy w historii Škody silnik 3.6 FSI/191 kW o mocy 260 KM z automatyczną skrzynią biegów DSG. Tak wyposażony samochód przyspiesza do setki w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. W połączeniu z wersją wyposażenia Elegance Škoda Superb kosztuje 160 000 zł, a z najbogatszą opcją Platinum – 168 000 zł. Pośród standardowych opcji wersji Elegance Klienci znajdą m.in. bi-ksenonowe reflektory przednie z funkcją adaptacji świateł AFS (ze spryskiwaczami reflektorów, czujnikiem deszczu, Maxi-DOT i światłami przeciwmgielnymi z funkcją Corner), TPM – system kontroli ciśnienia w oponach, zagłówki przednie typu WOKS, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień i elektrycznie sterowany fotel pasażera, a w wersji Platinum także asystenta parkowania, HHC – system wspomagania ruszania pod wzniesienia dla systemu ESP, rolety przeciwsłoneczne bocznych szyb z tyłu czy skórzaną tapicerkę.

Inne silniki, w które można wyposażyć Nową Škodę Superb 4x4, to benzynowy 1.8 TSI/118 kW o mocy 160 KM w cenie od 91 000 zł oraz jednostka diesla 2.0 TDI CR DPF/125 kW o mocy 170 KM, która w zależności od wersji wyposażenia kosztuje od 113 500 zł.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 5,02 kB
Pobierz
Proszę czekać...