
Motorsport w 2004 roku
Motorsport w 2004 roku
Ze względu na ograniczone fundusze plany startów dwóch załóg zostały zmniejszone do kilku eliminacji RSMŚ. Po raz pierwszy w sezonie koda Fabia WRC pojawi się dopiero w czerwcu. Będzie to Rajd Akropolu. Z kierowania zespołem zrezygnował jego dotychczasowy wieloletni szef - Pavel Janeba. Od 1990 roku był odpowiedzialny za realizację dwóch projektów - koda Octavia WRC i Fabia WRC. - Nasz nowy samochód nie odniósł spodziewanych sukcesów. Czuję się za to odpowiedzialny i podjąłem decyzje o rezygnacji z dalszej pracy - powiedział Janeba. Moja obecna rola będzie ograniczała się jedynie do ewentualnych konsultacji w firmie koda Auto. W zespole pozostaje jeden kierowca, którym jest Fin Toni Gardemeister. To już trzeci sezon pojedzie za kierownicą rajdowego samochodu marki koda. Nie został przedłużony natomiast kontrakt z drugim kierowcą. Didier Auriol, jak podkreślono w oficjalnym komunikacie, odchodzi z zespołu w atmosferze obustronnego porozumienia. W trakcie sezonu wybrany zostanie drugi kierowca, ale kandydatów do ewentualnego kontraktu jeszcze nie podano. Zespół fabryczny koda Motorsport, podobnie jak Hyundai, ma zamiar powrócić na trasy RSMŚ w sezonie 2005. Do tego czasu ma być odpowiednio przygotowana Fabia WRC.