Nagrody dla Škody
27 czerwca 2006

Nagrody dla Škody

Nagrody dla Škody

22 czerwca, w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki odbyło się uroczyste wręczenie nagród PremiumBrand 2006. Wśród marek motoryzacyjnych, które otrzymały nagrodę i tytuł marki o wysokiej reputacji znalazła się także marka Škoda.

PremiumBrand 2006 dla Škody22 czerwca, w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki odbyło się uroczyste wręczenie nagród PremiumBrand 2006. Wśród marek motoryzacyjnych, które otrzymały nagrodę i tytuł marki o wysokiej reputacji znalazła się także marka Škoda. „Reputacja jest nierozłącznie związana z marką. Można powiedzieć, że nie ma marki bez reputacji. Jeżeli marka zaczyna tracić reputację prędzej czy później przestanie ona istnieć na rynku. Ranking PremiumBrand wyróżnia marki o najwyższej reputacji, czyli te, które w oczach konsumentów są swego rodzaju creme de la creme, czyli marki, które osiągnęły najwyższe stadium zaufania konsumenckiego” – stwierdza Aleksander Krzyżowski Dyrektor Generalny Stowarzyszenia ProMarka, organizatora badania i konkursu. Wśród kryteriów, które podlegały ocenie, znalazły się: zaufanie i lojalność wobec marki, prestiż, dobre imię, popularność i znajomość marki, CSR (Corporate Social Responsibility) oraz tzw. referencje – czyli gotowość do rekomendowania marki innym ludziom. We wszystkich tych kategoriach Škoda uzyskiwała bardzo dobre wyniki. PremiumBrand 2006 jest projektem promocyjnym, którego celem jest zbadanie reputacji marek funkcjonujących na polskim rynku. Badanie zostało przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja na grupie 1,5 tys. reprezentatywnych respondentów przez instytut badawczy MillwardBrown SMG/KRC. Nad poprawnością przebiegu całego procesu czuwała firma audytorska KPMG. Reputację marki w PremiumBrand oceniali najbardziej obiektywni, wymagający i decydujący o jej sukcesie rynkowym eksperci, czyli konsumenci – osoby, które na co dzień mają kontakt z markami, dokonują wyborów, decydują o zakupie tego czy innego produktu. Škoda wyróżnionaTygodnik Auto Świat z 26 czerwca 2006 r. przyniósł kolejne wyróżnienie dla naszej marki. Już po raz trzeci redakcja tego tygodnika przeprowadziła wielki test salonów sprzedaży samochodów. Ankieterzy – tajemniczy Klienci – odwiedzili 231 salonów 11 marek na terenie całej Polski. Bezapelacyjnym zwycięzcą testu została Škoda, uzyskując w teście 173,98 pkt. na 200 możliwych. Nasze salony odniosły zdecydowane zwycięstwo w kategoriach „Organizacja salonu”, „Jakość obsługi” oraz „Godziny otwarcia” (tu jako jedyni wśród badanych dostaliśmy maksymalną liczbę punktów). Tajemniczy Klienci byli niezwykle dociekliwi. Oglądali samochody, wsiadali do środka, zaglądali do bagażnika, prosili o dane techniczne, umawiali się na jazdę próbną, porównywali je z konkurencją, próbowali także wynegocjować ze sprzedawcą jak najlepszą cenę. Redaktorzy Auto Świata podsumowują pracę naszych sprzedawców: „Sprzedawcy Škody to profesjonaliści, posługują się jasnym, i zrozumiałym dla Klienta językiem...”. Już za tydzień tygodnik Auto Świat opublikuje ranking poszczególnych badanych salonów. Tu także Škoda zajęła wyśmienite pozycje. W pierwszej piątce najlepszych salonów wszystkich marek,notowanych przez Auto Świat znalazły się aż dwa salony Škody. Plebiscyt Auto Motor i Sport Również czytelnicy miesięcznika Auto Motor i Sport wyróżnili samochody marki Škoda. Czytelnicy tego miesięcznika, wybierający „Najlepsze samochody roku 2006” docenili Škodę Fabia wśród samochodów segmentu B oraz Škodę Superb w klasie wyższej średniej, jako najlepsze, biorąc pod uwagę kryterium „Ekonomia zakupu”. Przedstawiciele Škody odebrali te wyróżnienia na uroczystej gali z udziałem całej redakcji miesięcznika.

Fabia w teście ekonomicznościWakacyjne podróże mogą być kosztowne i stresujące. Mogą, ale nie muszą, co potwierdził III Supertest Ekonomii. 8 samochodów stanęło na starcie tego wymagającego testu: Citroen C3 1.4 HDi, Dacia Logan 1.5 dCi , Fiat Panda 1.3 MultiJet, Kia Picanto 1.0 LPG, Peugeot 107 1.4 HDi, Škoda Fabia Combi 1.4 D, Suzuki Swift 1.25 DDiS i Toyota Prius 1.5. Po raz pierwszy w tej próbie uczestniczyły: samochód zasilany LPG oraz auto z napędem hybrydowym. Pozostałe wyposażone były w – jak się okazało – bezkonkurencyjne silniki wysokoprężne. Trasa tegorocznej imprezy prowadziła z Warszawy przez Mińsk Mazowiecki, Ostrów Mazowiecki do Łomży i dalej przez Ruciane-Nidę, Piecki, Szczytno, Jedwabne, Nidzicę, Mławę i Płońsk z powrotem do Warszawy, a jej łączna długość wynosiła 504 kilometrów i 700 metrów. Zwycięski Peugeot 107 1.4 HDi prowadzony przez Andrzeja Dąbrowskiego zużywał na trasie średnio 2.92 l oleju napędowego na 100 km. Mistrzem zasięgu została w tym roku Dacia Logan, która dysponując 50-litrowym zbiornikiem paliwa i zużywając średnio 3.21 l/100 km mogłaby pokonać bez uzupełniania paliwa dystans 1 558 km. Druga w tej klasyfikacji Škoda Fabia Combi wyposażona w 45-litrowy bak, mimo mniejszego spalania ( 3.12 l/100 km), ma zasięg o 100 km mniejszy. W klasyfikacji „Najtańszy w eksploatacji” po raz trzeci triumfował Fiat Panda. O tym jak ważne są dla firmy Škoda powyższe nagrody i wyróżnienia, mówi Łukasz Zadworny, Kierownik Działu Marketingu SKODA AUTO POLSKA S.A.: „Wyniki badań i plebiscytów czytelników pokazują bardzo wyraźnie, jakim prestiżem i jednocześnie jak dużą popularnością cieszy się Škoda w Polsce. Bardzo się cieszymy z takiego zaufania polskich Klientów. Takie nagrody jak te zdobyte w ostatnich dniach, utwierdzają nas w przekonaniu, że nasza praca przynosi efekty. Na przestrzeni ostatnich kilku lat widać wyraźnie zmianę postrzegania marki Škoda na polskim rynku. Jeszcze 10 lat temu wielu kierowców mówiło o Škodzie jako o samochodzie 'z drugiej ligi'. Teraz postrzegani jesteśmy jako jedni z ważniejszych graczy na polskim rynku, oferujący dobry produkt, bazujący na przemyślanych rozwiązaniach, czerpiący korzyści z bycia marką należącą koncernu Volkswagen. To nie przypadek, że w roku ubiegłym zostaliśmy firmą, która sprzedała najwięcej samochodów na polskim rynku. To potwierdzenie tego, że Klienci darzą naszą markę ogromnym zaufaniem, że są zadowoleni z obsługi w naszych salonach i że nasze samochody ich nie zawodzą. Nie zamierzamy jednak spoczywać na laurach. Wiemy, ze nad jakością naszej pracy i prestiżem firmy trzeba pracować nieustannie. Mam nadzieję, że ta praca połączona z jeszcze większym zaufaniem Klientów przyniesie już wkrótce jeszcze więcej radości i satysfakcji z wygrywania podobnych plebiscytów i testów”.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 6,86 kB
Pobierz
Proszę czekać...