Nowa linia montażowa VW i kody w Rosji
Nowa linia montażowa VW i kody w Rosji
Fabryka ma zostać zbudowana w Kałudze, mieście położonym 160 kilometrów na południowy zachód od Moskwy. Przy podpisywaniu kontraktu stronę rosyjską i obwód Kałuski reprezentowali odpowiednio: Minister German Gref i Gubernator Kaługi, Anatolij Artamonov. „Główne powody dla których powstanie nowa montażownia, to chęć lepszego wykorzystania możliwości, jakie daje ciągle rozwijający się rosyjski rynek oraz umocnienie pozycji marki koda w Rosji” – powiedział Detlef Wittig w Moskwie. Przy 25% cle nakładanym na importowane do Rosji auta, koda może być oferowana Klientom po konkurencyjnych cenach tylko w przypadku, gdy będzie produkowana w tym kraju. „Gdy cło na importowane części niezbędne do montażu aut zostanie obniżone do poziomu 3% będziemy w stanie zaoferować bardziej konkurencyjne ceny i w rezultacie zwiększyć wolumen sprzedaży w Rosji. Dzięki czemu jednocześnie będziemy mogli zwiększyć moce produkcyjne fabryk kody w Czechach, utrzymując dotychczasowy poziom zatrudnienia.” – stwierdził Prezes Zarządu koda Auto. Kaługa jest położona w centrum europejskiej części Federacji Rosyjskiej, około 160 kilometrów na południowy zachód od Moskwy. Miasto ma ponad 330 000 mieszkańców, jest ważnym ośrodkiem naukowym i przemysłowym. To także stolica obwodu Kałuskiego i siedziba władz tej jednostki administracyjnej. Według przyjętych założeń fabryka w Kałudze rozpocznie montaż aut VW i kody w formacie SKD w drugiej połowie 2007 r. Pierwszym modelem montowanym w nowym zakładzie będzie koda Octavia. Jednocześnie Grupa Volkswagena i koda Auto zbuduje w Rosji kompletną linię produkcyjną – ze spawalnią, lakiernią i linią montażową, która ma zacząć swoją działalność w pierwszej połowie 2009 r. Celem nowego przedsięwzięcia jest zwiększenie wolumenu sprzedaży z poziomu 10 000 do 30 000 sztuk rocznie oraz docelowo rozszerzenie portfolio montowanych w Rosji aut o kodę Fabia i kodę Superb (na początku montowana będzie tylko koda Octavia). Fabryka w Rosji jest częścią strategii rozwoju koda Auto, która obejmuje również inne montażownie i fabryki tej marki na Ukrainie, w Kazachstanie, w Bośni, w Indiach oraz w Chinach.