Nowa Octavia - jednostki napędowe
1 czerwca 2004

Nowa Octavia - jednostki napędowe

Nowa Octavia - jednostki napędowe

Oferta jednostek napędowych do nowej Octavii obejmuje cztery silniki benzynowe i dwa wysokoprężne, o różnej pojemności i mocy, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie.

Najnowsza technologia i nowoczesne rozwiązania gwarantują bezawaryjną i ekonomiczną eksploatacją w przypadku wszystkich oferowanych dla nowej Octavii silników.
Silniki benzynowe Oprócz silników z konwencjonalnym wtryskiem paliwa do przewodu dolotowego (1.4 MPI/55kW oraz 1.6 MPI/75 kW), w Nowej Octavii montowane są najnowszej generacji silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania - 1.6 FSI/85 kW oraz 2.0 FSI/110 kW. Podstawową zaletą tego rozwiązania jest mniejsze zużycie paliwa. Zasada spalania w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest podobna jak w zwykłych silnikach benzynowych, ale zapewnia większą jednorodność mieszanki paliwowo-powietrznej. Montowane w nowej Octavii silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa dysponują więcej niż wystarczającym momentem obrotowym w niskim zakresie prędkości obrotowej, a jednocześnie dużą mocą przy wysokich obrotach. Silniki te spełnią oczekiwania kierowców o różnym temperamencie, doskonale sprawdzając się zarówno podczas jazdy płynnej, oszczędnej, jak i podczas jazdy dynamicznej i sportowej. Oprócz wysokiej mocy i niskiego zużycia paliwa, silniki z bezpośrednim wtryskiem charakteryzują się także niskim poziomem emisji spalin.
Silnik 1.4 MPI/55 kW
stanowi idealną jednostkę podstawową dla nowej Octavii, zapewniając wystarczającą moc przy niskim zużyciu paliwa. Silnik ten przeznaczony jest przede wszystkim dla nabywców, którzy zamierzają eksploatować samochód głównie w ruchu miejskim i podmiejskim oraz przywiązują wagę do ceny zakupu. Silnik 1.4 MPI/55 kW wykonany jest w całości z aluminium, posiada cztery cylindry w układzie rzędowym, dwa wałki rozrządu w głowicy oraz cztery zawory na cylinder. Škoda Octavia wyposażona w tę jednostkę napędową rozpędza się do prędkości maksymalnej 170 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 15,5 sekundy. Średnie zużycie paliwa mierzone w nowym, europejskim cyklu NEFZ wynosi 6,9 l/100 km. Silnik 1.6 MPI/75 kW stanowi doskonały wybór dla Klientów poszukujących mocniejszej jednostki, lecz oszczędnej w eksploatacji. Silnik ten charakteryzuje się korzystnym stosunkiem ceny do osiągów i parametrów pracy. Wykonana w całości z aluminium czterocylindrowa jednostka w układzie rzędowym posiada pojedynczy wałek rozrządu w głowicy i dwa zawory na cylinder oraz wyróżnia się zmiennym przewodem dolotowym, który zapewnia jej niezwykłą elastyczność w całym zakresie prędkości obrotowej. Maksymalna moc wynosi 75 kW (102 KM) przy 5600 obr./min., a moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr./min. Średnie zużycie paliwa mierzone w nowym, europejskim cyklu NEFZ wynosi 7,2 l/100 km.
Nowoczesny silnik 1.6 FSI/85 kW z bezpośrednim wtryskiem paliwa wyróżnia się w asortymencie nowych jednostek benzynowych do Octavii, zapewniając optymalne połączenie znakomitej dynamiki i niskiego zużycia paliwa. Jest to idealny wybór dla kierowców, którzy lubią jeździć płynnie i ekonomicznie, a jednocześnie chcą mieć gwarancję odpowiedniej rezerwy mocy. Wykonana w całości z aluminium czterocylindrowa jednostka w układzie rzędowym posiada dwa wałki rozrządu w głowicy ze zmiennymi fazami rozrządu dla zaworów dolotowych i rozwija maksymalną moc 85 kW (115 KM) przy 6000 obr./min. oraz moment obrotowy 155 Nm przy 4000 obr./min. Nowa Škoda Octavia z tym silnikiem rozpędza się do prędkości maksymalnej 198 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 sekundy. Średnie zużycie paliwa mierzone w nowym, europejskim cyklu NEFZ wynosi 6,6 l/100 km.
Silnik 2.0 FSI/110 kW
zaprojektowany został z myślą o szczególnie wymagających, oczekujących ponadprzeciętnej dynamiki Klientach. Płynna i oszczędna praca tej jednostki może być dla kierowcy powodem do dumy z dokonanego wyboru. Zadowoleni powinni być także miłośnicy nowoczesnej technologii. Zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa zapewnia dużą moc przy niskim zużyciu paliwa. Wykonana w całości z aluminium, czterocylindrowa jednostka charakteryzuje się niezwykle cichą pracą dzięki zastosowaniu dwóch wałków równoważących. Maksymalna moc wynosi 110 kW (150 KM) przy 6000 obr./min., a moment obrotowy 200 Nm przy 3500 obr./min.
Silniki wysokoprężne
Nowa generacja silników wysokoprężnych do Škody Octavia wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa przy użyciu systemu pompowtryskiwaczy. Pompowtryskiwacze zintegrowane są z głowicą cylindrów. Na każdy cylinder przypada jeden pompowtryskiwacz, w skład którego wchodzi wysokociśnieniowa pompa wtryskowa, dysza wtryskowa oraz zawór sterujący, odpowiedzialny za precyzyjne sterowanie procesem wtrysku paliwa. System pompowtryskiwaczy zapewnia bardzo wysokie ciśnienie wtrysku (do 205 MPa). Silniki wysokoprężne nowej Octavii wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek z chłodnicą powietrza dolotowego. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych, jednostki TDI dysponują wysokim momentem obrotowym już w niskim zakresie prędkości obrotowej, co pozwala na dynamiczną i szybką jazdę bez konieczności częstej zmiany biegów. Silniki TDI stanowią idealne połączenie dobrych osiągów i niskiego zużycia paliwa.
Silnik 1.9 TDI-PD/77 kW potwierdza reputację niezwykle popularnych jednostek TDI, charakteryzując się niskim zużyciem paliwa oraz wysoką niezawodnością, jednocześnie zapewniając bardzo wysokie osiągi. Czterocylindrowa jednostka w układzie rzędowym posiada wałek rozrządu w głowicy i dwa zawory na cylinder. Škoda Octavia z tym silnikiem rozpędza się do prędkości maksymalnej 192 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,8 sekundy. Średnie zużycie paliwa mierzone w nowym, europejskim cyklu mieszanym NEFZ wynosi zaledwie 5,0 l/100 km.
Nowa jednostka 2.0 TDI/103 kW (140 KM) charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, zapewniając jednocześnie znakomite osiągi. Podobnie jak jednostki benzynowe, nowy silnik 2.0 TDI-PD/103 kW spełnia normę emisji spalin EU4. Czterocylindrowa jednostka posiada dwa wałki rozrządu w głowicy i cztery zawory na cylinder. Maksymalna moc wynosi 103 kW (140 KM) przy 4000 obr./min., a moment obrotowy 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min. Dzięki takim parametrom samochód rozpędza się do prędkości maksymalnej 208 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy. Przy tak dynamicznej charakterystyce Octavia z silnikiem 2.0 TDI-PD/103 kW jest jednocześnie niezwykle oszczędna - średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 5,5 l/100 km w nowym, europejskim cyklu mieszanym NEFZ.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 6,83 kB
Pobierz
Proszę czekać...