Nowa ŠKODA Fabia aż o 17% oszczędniejsza
7 sierpnia 2014

Nowa ŠKODA Fabia aż o 17% oszczędniejsza

Nowa ŠKODA Fabia aż o 17% oszczędniejsza

ŠKODA Fabia trzeciej generacji ustanawia nowe standardy w zakresie zużycia paliwa i emisji spalin. Nowa Fabia, która zadebiutuje w październiku w Paryżu, będzie zużywać nawet o 17% mniej paliwa w porównaniu z poprzedniczką, stając się najoszczędniejszą w historii modelu.

 
Nowa ŠKODA Fabia otrzyma najnowszą generację wydajnych silników. Wliczając wariant GreenLine, Klienci w Europie będą mieć wybór czterech jednostek benzynowych i trzech wysokoprężnych. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin EU6 i są standardowo wyposażone w system Start-Stop i układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Napęd będzie przekazywany za pomocą ręcznej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowej przekładni DSG.

Nowe silniki benzynowe bazują na technologii MQB. Trzycylindrowe jednostki 1.0 MPI mają wtrysk wielopunktowy, a czterocylindrowe o pojemności 1,2 litra są turbodoładowane i wyposażone we wtrysk bezpośredni. Ich zakres mocy sięga od 60 do 110 KM.

Oferta silników diesla dla nowej Fabii będzie składać się z trzech wersji turbodoładowanej, trzycylindrowej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i aluminiowym blokiem. Ich moc od 75 do 105 KM nie zmieniła się w stosunku do drugiej generacji Fabii, zmalała za to pojemność - z 1,6 do 1,4 litra.

Pod koniec 2015 roku do oferty zostanie wprowadzona najoszczędniejsza ŠKODA Fabia, wersja GreenLine z silnikiem 1.4 TDI/75 KM pod maską. System Start-Stop, rekuperacja energii kinetycznej i opony o obniżonym oporze toczenia w połączeniu z lepszą aerodynamiką pojazdu pozwolą na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie zaledwie 3,1 l/100 km, co odpowiada emisji 82 g CO2/km.

Fabia GreenLine stanie się jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska modeli ŠKODY z konwencjonalnym źródłem napędu. Oszczędniejsza jest tylko Citigo G-TEC, zasilana gazem ziemnym CNG.
 

Masa własna nowej ŠKODY Fabia będzie nawet o 65 kg niższa niż dotychczas (w zależności od poziomu wyposażenia). Bazowy model z trzycylindrową jednostką 1.0 MPI bez kierowcy i płynów eksploatacyjnych waży zaledwie 980 kg.

Trzecia generacja Fabii będzie znakomitym przykładem dążenia ŠKODY do produkcji jak najbardziej ekologicznych samochodów, co wpisuje się w zaangażowanie firmy w dbanie o środowisko naturalne teraz i w przyszłości, przynoszące obopólne korzyści Klientom, jak i planecie. Przykładem tej działalności są właśnie dostępne w ofercie ŠKODY modele GreenLine oraz Green tec.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,62 kB
Pobierz
Proszę czekać...