Nowa koda Fabia - jeszcze więcej bezpieczeństwa
Nowa koda Fabia - jeszcze więcej bezpieczeństwa
Nie jest ważnym, czy Twój samochód jest dla Ciebie źródłem rozrywki i przyjemności, czy też jest tylko narzędziem pomagającym w przemieszczaniu się od punktu A do punktu B. Podczas jazdy, nowa Fabia oferuje kierowcy i pasażerom wyższy poziom bezpieczeństwa, nie zapominając również o bezpieczeństwie pieszych. Wspaniałe prowadzenie nowej Fabii i precyzyjne reakcje na komendy kierowcy są tylko jednymi z podstawowych cech bezpieczeństwa w tym samochodzie. W ten sposób Fabia pomaga kierowcy unikać niebezpiecznych sytuacji lub wychodzić z nich bez szwanku, oferuje o wiele wyższy poziom bezpieczeństwa niż jej poprzedniczka. Wielokrotnie testowana konstrukcja nadwozia, optymalnie zestrojone zawieszenie i elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego upewnia nas tylko, że samochód jest bezpieczny i jednocześnie łatwy w prowadzeniu w każdej sytuacji. Wszystkie wersje nowej Fabii wyposażone są w ABS z systemem Dual – Rate, czyli asystentem nagłego hamowania. Opcjonalnie można zamówić do nowej Fabii system kontroli trakcji ASR lub system stabilizacji toru jazdy ESP. W przypadku nagłego przebicia którejś z opon lub spadku ciśnienia powietrza w oponie , zamontowany w Fabii system TPM natychmiast powiadomi o tym kierowcę (wyposażenie standardowe dla samochodów z automatyczną przekładnią).
Optymalnie zaprojektowane strefy zgniotu w nowej Fabii zostały dodatkowo wzmocnione. Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, a także poduszki boczne są w tym samochodzie wyposażeniem standardowym, podobnie jak punkty mocowania ISOFIX, służące prawidłowemu i bezpiecznemu zamontowaniu fotelika dziecięcego na tylnych fotelach.
Kurtyny powietrzne
Jest to absolutnie nowy element wśród opcji produkcyjnych nowej Fabii. Poduszki te, po aktywowaniu tworzą „ścianę” wzdłuż wnętrza samochodu, chroniąc w ten sposób pasażerów zarówno z przodu jak i z tyłu i czyniąc go jeszcze bezpieczniejszym.
Reflektory skrętne
Projekcyjne reflektory w nowej Fabii, zamiast powierzchni odbicia światła wykorzystują zamontowane tam soczewki do skupienia promieni świetlnych – podobnie jak dzieje się to w reflektorach ksenonowych. W zależności od tego, w którą stronę skręcają koła samochodu, reflektory maja także możliwość skrętu w tym samym kierunku. Reflektor od zewnętrznej strony zakrętu wychyla się do 7,5 stopnia, a reflektor po wewnętrznej stronie zakrętu wychyla się aż do 15 stopni. Zderzenie? Fabia pomyśli za Ciebie W razie wypadku, automatycznie włączają się światła awaryjne i oświetlenie wnętrza pojazdu, centralny zamek zostaje odblokowany, wyłącza się pompa paliwowa a dopływ paliwa ze zbiornika zostaje odcięty. W ten sposób ryzyko zapłonu samochodu zostaje wydatnie zmniejszone. Ochrona pieszych Nowa Fabia została zbudowana zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej, dotyczącymi ochrony pieszych. W przypadku kolizji pieszego z Fabią, ryzyko poważnych obrażeń zostało zminimalizowane. W nowej Fabii przestrzeń pomiędzy pokrywą a elementami w przestrzeni silnika, specjalnie zaprojektowany przedni zderzak czy też kształty innych elementów przodu samochodu, znacznie redukują siłę uderzenia i ryzyko poważnych obrażeń pieszego. Na stronie internetowej koda Auto Polska S.A. http://www.skoda-auto.pl/ można już zapoznać się z cennikami nowej kody Fabia. Jego sprzedaż rozpocznie się w połowie maja tego roku, ale już teraz sieć dealerska kody przyjmuje na nią zamówienia. Jesteś zainteresowany zamówieniem nowej kody Fabia? Odwiedź najbliższego dealera kody. Listę salonów można znaleźć również na stronie internetowej http://www.skoda-auto.pl/.