Nowa ŠKODA Octavia – bezpieczeństwo najważniejszą zasadą
5 lutego 2013

Nowa ŠKODA Octavia – bezpieczeństwo najważniejszą zasadą

Nowa ŠKODA Octavia – bezpieczeństwo najważniejszą zasadą

Bezpieczeństwo od zawsze jest wpisane w DNA marki ŠKODA, dlatego osiągnięcie jego najwyższego poziomu było głównym celem przy projektowaniu nowej ŠKODY Octavia.
...

Wprowadzone po raz pierwszy innowacyjne funkcje wspomagania, nowe zawieszenie i większa sztywność nadwozia, zadecydowały o uzyskaniu rewelacyjnego poziomu bezpieczeństwa. Jak powiedział dr Frank Welsch: „Nigdy dotąd kierowca i pasażerowie ŠKODY nie byli tak bezpieczni jak w nowej Octavii”.

Teraz nawet dla najniższej wersji wyposażenia ŠKODY Octavia przewidziano funkcję elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP) z hamulcem antykolizyjnym, 7 poduszek bezpieczeństwa, wyłącznik poduszki pasażera oraz światła dzienne.

W bogatej ofercie funkcji i układów wspierania bezpieczeństwa jest zastosowany po raz pierwszy przez markę ŠKODA hamulec antykolizyjny (Multicollision Brake), który automatycznie hamuje samochód po rozpoznaniu kolizji – nawet gdy kierowca nie naciśnie hamulca. Automatycznie włączają się wtedy światła awaryjne i hamowania.

...
...

Kolejna innowacja, wprowadzona w nowej ŠKODZIE Octavia, to funkcja kontroli odstępu z awaryjnym hamowaniem (Front Assistant). Uaktywnia się w przypadku niebezpieczeństwa najechania na poprzedzający pojazd. Odstęp jest kontrolowany dzięki czujnikowi radarowemu. Funkcja ta działa czterostopniowo: im mniejszy odstęp od poprzednika, tym bardziej zdecydowanie Front Assistant ingeruje w przebieg wydarzeń.

Kierowca podczas długiej podróży może liczyć na wsparcie ze strony specjalnej funkcji wykrywania zmęczenia (Driver Activity Assistant), również debiutującej w nowej ŠKODZIE Octavia. Na podstawie analizy ruchów kierownicą zostaje zapamiętany charakterystyczny sposób prowadzenia auta. Jeśli wystąpią wyraźne różnice w kierowaniu, funkcja optycznie sygnalizuje konieczność przerwy w dalszej jeździe.

...

W trosce o kierowcę i siedzącego obok pasażera wprowadzono aktywną ochronę jadących (Crew Protect Assistant). Funkcja ta przygotowuje kierowcę i pasażera na grożący wypadek i w razie niebezpieczeństwa – na przykład podczas hamowania awaryjnego lub sytuacji jezdnej ocenionej jako krytyczna – automatycznie zostają napięte pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera.

...

Podobnie asystent pasa ruchu (Lane Assist) polepsza bezpieczeństwo jazdy i minimalizuje ryzyko przypadkowej zmiany pasa ruchu. Funkcja ta wykorzystuje kamerę. W stopce lusterka wewnętrznego na przedniej szybie, od prędkości 65 km/h śledzi ona pasy na jezdni przed samochodem.

Czasem kolizja jest nieunikniona i wtedy bardzo istotna staje się ochrona przed jej skutkami. Po raz pierwszy w ŠKODZIE Octavia zastosowano kolanową poduszkę bezpieczeństwa kierowcy i boczne poduszki z tyłu.

Działanie poduszek jest zintegrowane z ochroną zapewnianą przez 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Ograniczniki siły napięcia pasów zabezpieczają jadących przed przeciążeniem klatki piersiowej.

...

Dla bezpieczeństwa jazdy ogromne znaczenie ma też stabilne, wyważone zawieszenie przy zachowaniu dynamiki pokonywania zakrętów. Rozstaw osi jest teraz większy o 108 mm, co podnosi również komfort podróżowania.

Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 3,40 kB
Pobierz
Proszę czekać...