Nowa ŠKODA Superb „Czerwonym Samochodem” w Tour de France 2015
30 czerwca 2015

Nowa ŠKODA Superb „Czerwonym Samochodem” w Tour de France 2015

Nowa ŠKODA Superb „Czerwonym Samochodem” w Tour de France 2015

Kilka tygodni po premierze flagowy model ŠKODY przygotowuje się do swojego kolejnego ważnego, globalnego występu: jako „Czerwony Samochód” będzie przewodził stawce kolarzy prestiżowego wyścigu Tour de France, służąc jako mobilne biuro dowodzenia dyrektorowi wyścigu, Christianowi Prudhomme. Największy wyścig kolarski świata odbędzie się w tym roku w dniach 4–26 lipca. Za jego organizacją będzie stało w sumie aż 250 samochodów dostarczonych przez ŠKODĘ.

Rolę najważniejszego samochodu Tour de France, przez swój wyróżniający się lakier nazywanego „Czerwonym Samochodem”, będą spełniały cztery egzemplarze nowej ŠKODY Superb. Czeski producent dostarczył pojazdy organizatorowi wyścigu, organizacji Amaury Sport Organisation (A.S.O.) 22 czerwca. ŠKODA jest oficjalnym partnerem i dostawcą samochodów dla Tour de France już po raz dwunasty, pielęgnując udaną współpracę rozpoczętą w 2004 roku. W ramach tej kooperacji ŠKODA zapewni w tym roku aż 250 samochodów na potrzeby organizacji wyścigu, wśród których przeważać będą modele Octavia Combi oraz nowy Superb.

 
„Rola „Czerwonego Samochodu” w Tour de France to dla modelu Superb bardzo prestiżowe wydarzenie” – mówi Werner Eichhorn, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu ŠKODY. „Tour de France to wyjątkowa impreza sportowa, podczas której będziemy mieli szansę zaprezentować nasz nowy model nie tylko milionom kibiców zgromadzonych wzdłuż tras wyścigu, ale i kilkuset milionom widzów podążających za wyścigiem przed telewizorami i przez internet.”

Nowa ŠKODA Superb jest już obecna na wybranych rynkach od połowy czerwca. Ze swoim pełnym ekspresji wyglądem, należącymi do światowej czołówki rozwiązaniami technologicznymi i najbardziej przestronnym wnętrzem w segmencie, stworzony od nowa wóz flagowy ŠKODY wyznacza nowe standardy w swojej klasie, rewolucjonizując język stylistyczny marki. Wsparta na innowacyjnej platformie MQB, opracowanej przez Grupę Volkswagen, trzecia generacja najwyżej pozycjonowanego modelu czeskiej marki osiąga nowy poziom bezpieczeństwa, komfortu, integracji z urządzeniami przenośnymi, jak i ochrony środowiska, awansując w górny region samochodowej klasy średniej.

Jako oficjalny „Czerwony Samochód” poprzedzający stawkę kolarzy biorących udział w wyścigu, nowa ŠKODA Superb będzie widoczna dla wszystkich fanów. Przez trzy tygodnie wóz ten będzie służył zarządowi Tour de France jako mobilne biuro dowodzenia. To stąd Dyrektor Christian Prudhomme będzie dawał zielone światło do startu wyścigu każdego poranka, organizował ruch wokół peletonu i utrzymywał nieustanny kontakt z sędziami. Co ciekawe, to jedyny samochód, który może przekroczyć linię mety każdego etapu razem z kolarzami.

Dysponując największą przestronnością w segmencie, nowa ŠKODA Superb idealnie sprawdzi się jako samochód do tego zadania. Christian Prudhomme może oczekiwać przestronności i komfortu najwyższej klasy. W zakresie miejsca na nogi żaden samochód w klasie średniej nie może równać się z nowym modelem ŠKODY: 157 mm to prawie dwa razy więcej niż najbliższy konkurent. Trzecia generacja modelu Superb ma jeszcze więcej miejsca w obrębie głów i łokci niż ceniony w tym zakresie poprzednik.
 

Christian Prudhomme chwali te wyjątkowe właściwości modelu: „Uwielbiam nową ŠKODĘ Superb. To fantastyczny samochód. Gilles Maignan, mój kierowca, ma 188 cm wzrostu tak jak ja, a mieścimy się w środku razem bez najmniejszego problemu – mam nawet miejsce na założenie nogi na nogę. W tym roku będę miał przywilej podróży tym samochodem i doświadczenia wszystkich jego zalet w trasie.”

Na występ w Tour de France te szczególne egzemplarze ŠKODY Superb zostały pokryte lakierem Corrida Red. Napędza je silnik 2.0 TDI o mocy 190 KM połączony z sześciobiegową skrzynią DSG.

Kabina „Czerwonego Samochodu” wyposażona jest w imponujący zakres specjalistycznych rozwiązań, obejmujących aż cztery kanały radiowe dla wydawania oraz odbioru poleceń i informacji. Obsługiwane są one z tylnej kanapy, dla której zainstalowano dodatkową konsolę środkową. Samochód ten wyposażony jest ponadto w panoramiczny szklany dach, który może być otwarty z tylnych miejsc jednym wciśnięciem przycisku.

 
Wyjątkowo silna flota samochodów ŠKODY uczyni w tym roku czeską markę jednym z najsilniej eksponowanych symboli Tour de France. Podczas trwającej trzy tygodnie misji czeskie samochody pokonają w sumie około 2,8 miliona kilometrów. Od 2004 roku kolejne generacje modeli ŠKODY przejechały już trzydzieści milionów kilometrów w ekstremalnych warunkach kolarskiej rywalizacji.

Przez ten czas wykazały się one imponującą wytrzymałością: ani razu żaden z samochodów nie uległ usterce.

Po raz pierwszy ŠKODA angażuje się w Tour de France także poprzez sponsoring „Zielonej Koszulki” dla najlepszego sprintera. Obecność czeskiej marki w tym spektakularnym wydarzeniu dopełnią aktywności w mediach społecznościowych.

Kolarstwo to jeden z filarów strategii sponsorskiej ŠKODY. Oprócz Tour de France i La Vuelta a España, marka wspiera wiele innych wyścigów kolarskich, od tych o międzynarodowej renomie, po regionalne imprezy dla początkujących. W Polsce marka otworzyła sezon rowerowy podczas wyścigu ŠKODA Velo Toruń, a we wrześniu będzie obecna podczas Solid Logistics ŠKODA Bike Challenge. Ponadto, ŠKODA posiada wiele wysokiej jakości akcesoriów rowerowych, które stanowią istotną część gamy oferowanych produktów.

Patronat nad imprezami rowerowymi podkreśla szczególną więź ŠKODY z rowerami: to od ich budowy rozpoczęła się 120 lat temu pełna sukcesów historia marki założonej przez Václava Laurina i Václava Klementa.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 6,01 kB
Pobierz
Proszę czekać...