Nowe centrum technologii Škoda Auto
16 listopada 2006

Nowe centrum technologii Škoda Auto

Nowe centrum technologii Škoda Auto

Budowa nowego centrum jest częścią długofalowego planu rozwoju technologicznego oraz jednym z elementów strategii rozwoju biznesowego koncernu.

Prezes Zarządu Grupy Volkswagen Bernd Pischetsrieder, Prezes Zarządu Škoda Auto Detlef Wittig, Członek Zarządu Škoda Auto Harald Ludanek odpowiedzialny za rozwój technologiczny oraz Petr Gandalovic, Minister Rozwoju Regionalnego w rządzie Republiki Czeskiej wzięli udział w uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod nowe centrum technologii Škoda Auto, zlokalizowane w Mladá Boleslav. Inwestycje stały się niezbędne, w związku z rozszerzeniem przez Škodę portfolio oferowanych modeli (takich jak Škoda Roomster, który zdążyła już udanie zadebiutować na rynku, czy Škoda Yeti, której produkcja planowana jest w najbliższej przyszłości), ciągle zwiększającymi się technologicznymi i legislacyjnymi wymaganiami oraz coraz większymi oczekiwaniami Klientów. Komentując wydarzenie, Prezes Zarządu Grupy Volkswagen Bernd Pischetsrieder, powiedział: Koncern Škoda Auto poczynił ogromny postęp w ciągu ostatnich kilku lat, zarówno jeśli chodzi o rozwój swoich produktów, jakość oferowanych Klientom samochodów, jak i ilość sprzedanych pojazdów. Udanie debiutująca na rynku Škoda Roomster jest czwartą linią modelową marki. Dodatkowo, poszczególne linie modelowe będą dostępne w nowych „wariantach”, takich jak np. Škoda Octavia Scout czy Škoda Praktik. Chcąc kontynuować dotychczasowy kierunek rozwoju marki i nadal oferować zaawansowane technologicznie auta o najwyższej jakości, wzmocnimy dział rozwoju technologicznego Škody, włączając go do portfolio osiemnastu centrów rozwoju, zlokalizowanych na całym świecie i wyposażonych w najnowocześniejszą technologię. Harald Ludanek, Członek Zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za rozwój technologiczny powiedział: Grupa Volkswagen zamierza zainwestować łącznie 38 milionów euro w projekt mający na celu zwiększenie potencjału technologicznego Škody oraz wybudowanie nowego centrum technologii. Powierzchnia przeznaczona na tego typu działania ma być zwiększona o 70%. Ta inicjatywa wiąże się także z powstaniem nowych miejsc pracy, w szczególności dla inżynierów zajmujących się mechaniką i elektrotechniką oraz innych, wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Škoda Auto zamierza również zintensyfikować swoją współpracę z wybranymi uczelniami technicznymi w Czechach, z którymi już dziś prowadzimy różne projekty. Obejmują one m.in.: rozwój jednostek napędowych, aerodynamikę, rzeczywistość wirtualną oraz diagnostykę i testowanie elektroniki samochodowej. Nowe centrum technologii zostanie zbudowane na terenach wykorzystywanych w przeszłości dla celów przemysłowo-magazynowych, obok dotychczasowych budynków działu rozwoju Škoda Auto. Część starych zabudowań, które nie spełniają dzisiejszych wymagań, zostanie usunięte. Zaraz po ceremonii wmurowania kamienia węgielnego zaczną się prace nad instalacją pali, mających wspierać konstrukcję nowych budynków oraz przygotowaniem fundamentów budynków. Użycie pali było niezbędne ze względu na lokalizację inwestycji na terenach zagrożonych przez powódź. Dzięki zaprojektowaniu budynków w taki sposób, na najniższym poziomie uzyskano naturalną przestrzeń parkingową dla 300 samochodów (m.in. pojazdów testowych). Budowa zostanie ukończona w 2008 r. Następnie centrum zostanie wyposażone w odpowiednią technologię i zacznie swoją działalność w połowie 2009 r. W budynkach będą znajdować się biura, laboratoria i warsztaty. Do najważniejszych zadań centrum technologii należeć będzie praca nad elektroniką samochodową, komponentami elektrycznymi, elementami zawieszenia i napędu. Będzie się tu również wykonywać testy akustyczne, testy hałasu, symulacje nasłonecznienia, testy w klimatyzowanych komorach i tunelowe testy oświetlenia. Oprócz wybudowania nowego centrum technologii, Škoda Auto zamierza zaadaptować i częściowo zmodernizować budynki oraz infrastrukturę używane dotychczas przez dział rozwoju technologicznego. Biura kierownictwa, a także pomieszczenia wykorzystywane przez działy projektowania nadwozi, rozwoju, prototypów, centrum designu, studio rzeczywistości wirtualnej oraz inne specjalistyczne komórki firmy pozostaną w niezmienionym kształcie. Dzisiejsze budynki działu rozwoju Škoda Auto oraz nowe centrum technologii będą połączone mostem. Budowa nowego centrum technologii jest wielką szansą dla Škoda Auto, miasta Mladá Boleslav oraz całego regionu. Projekt zwiększa możliwości Škoda Auto, dzięki dostępowi do najnowszych badań i osiągnięć Grupy Volkswagen – znakomicie wpisuje się w ponad stuletnią tradycję tworzenia samochodów w Czechach. W rezultacie, Mladá Boleslav, rodzime miasto Škoda Auto, będzie posiadać w pełni rozwinięte centrum produkcji pojazdów z najwyższej klasy sprzętem i, w przyszłości, swoim wkładem w rozwój motoryzacji.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 5,13 kB
Pobierz
Proszę czekać...