Nowy rozdział w historii koda Auto
Nowy rozdział w historii koda Auto
Prestiżowy Beujing Laffitte Chateau Hotel stał się w ubiegłym tygodniu „Centrum kody w Chinach”. Przy udziale lokalnych VIP-ów i najważniejszych chińskich mediów przedstawiciele koda Auto, Grupy Volkswagen, Grupy Volkswagen Chiny, Volkswagen Szanghaj oraz chińskiej sieci dealerskiej oficjalnie zaprezentowali markę koda – rozpoczynając nowy rozdział w historii koda Auto i obecności marki w Chinach. Podczas wieczornego show, będącego pierwszym etapem w ekspansji koda Auto na chińskim rynku, pięciuset gości miało szansę dowiedzieć się więcej o dzisiejszej pozycji kody na świecie, wynikach sprzedaży i finansach koncernu oraz poznać plany marki na przyszłość. Detlef Wittig, Prezes Zarządu koda Auto tak w skrócie przedstawił plany koncernu: „Chiński Klient kupując dzisiaj samochód zwraca przede wszystkim uwagę na jego jakość i poziom usług serwisowych. koda, oprócz tego, oferuje atrakcyjny design, odpowiednią przestrzeń i szereg przemyślanych rozwiązań. Mimo iż chiński rynek jest bardzo konkurencyjny, jestem przekonany, że tutejsi kierowcy polubią auta kody. Dalszy rozwój marki jest mocno związany z ekspansją na kluczowych rynkach. Montaż samochodów na Ukrainie, w Bośni i Hercegowinie, w Indiach oraz w Kazachstanie, a także nowe inwestycje w Chinach oraz w Rosji wygenerują wzrost produkcji w Czechach.” Martin Jahn, Członek Zarządu koda Auto nakreślił plan działania na najbliższe lata: „Jednym z najważniejszych warunków dla sukcesu naszej międzynarodowej ekspansji jest udane wejście na chiński rynek, gdzie chcemy sprzedawać 100 000 aut rocznie i zdobyć 3%-towy udział w rynku. koda Auto wkracza właśnie w nową erę obecności na chińskim rynku, który ze względu na swoją dynamikę w niedługim czasie powinien wyprzedzić Amerykę i zostać największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie. Uroczystość uświetniająca wprowadzenie kody do Chin została bardzo dobrze przyjęta – reakcje mediów oraz potencjalnych dealerów były niezwykle pozytywne.” Według umowy licencyjnej zawartej pomiędzy koda Auto i chińskimi partnerami koncernu, Volkswagen Szanghaj rozpocznie produkcję kody Octavia na rynku lokalnym w pierwszej połowie 2007 r. W porównaniu do wersji europejskiej w tej limuzynie klasy średniej wprowadzono zmiany mające zadowolić gusta tutejszych kierowców, a które dotyczą przede wszystkim wyglądu zewnętrznego samochodu. Ekspansja kody na chińskim rynku została dodatkowo wzmocniona dzięki kontraktom na produkcję w Szanghaju kolejnym modeli marki – kody Fabia i kody Superb. Chiny, po Ameryce, są drugim największym rynkiem motoryzacyjnym świata. Największy potencjał tego kraju tkwi oczywiście w wielkości populacji oraz ciągle niskim poziomie zmotoryzowania. Łącznie w 2005 r. w Chinach wyprodukowano 2,81 miliona samochodów (2,34 miliona aut w 2004 r.).