Nowy serwis internetowy Skoda Auto Polska
Nowy serwis internetowy Skoda Auto Polska
W efekcie powstał zoptymalizowany serwis, którego celem jest zwiększenie efektywności kontaktu z Internautami tj. dostarczenie im poszukiwanych informacji w sposób prosty, szybki i kompetentny.
Według badań (Badanie Megapanel PBI/Gemius, realizowane przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA, kwiecień 2008) portal www.skoda-auto.pl jest najczęściej odwiedzanym przez polskich Internautów serwisem importera/producenta samochodów.
- Mając świadomość tego, jak ważnym kanałem komunikacji z Klientem jest Internet, przykładamy dużą wagę do efektywności naszych działań w tym obszarze. Dlatego postanowiliśmy zmodernizować nasz serwis internetowy w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania – mówi Tomasz Piasny, PR Manager Skoda Auto Polska S.A., kierujący pracami nad uruchomieniem serwisu.
Prace nad serwisem trwały kilkanaście miesięcy, podczas których firma przeprowadziła m.in. badania opinii Internautów, pytając o cechy wymarzonego serwisu motoryzacyjnego oraz analizowała najczęściej przez nich oglądane treści na dotychczasowym portalu. Wykorzystano specjalistyczne narzędzia badawcze, takie jak Eye tracking, analizujący ruch gałki ocznej podczas poszukiwań na ekranie określonych informacji. Pytano też m.in. użytkowników innych portali motoryzacyjnych o ocenę kilku projektów graficznych nowego brand portalu. Badano zachowania użytkowników na podstawie oglądalności poszczególnych części dotychczasowego serwisu w oparciu o badania Gemius. Na podstawie całego cyklu badań sformułowano wnioski dotyczące struktury portalu, sposobu prezentowania informacji i szaty graficznej. – Przebadaliśmy 82 węzły komunikacyjne serwisu w wyniku czego na przykład bardziej niż dotychczas wyeksponowaliśmy w strukturze portalu dział „Promocje” – wyjaśnia Piasny.
W kolejnych miesiącach serwis będzie rozszerzany o kolejne rozwiązania, m.in. zwiększające jego multimedialność i interaktywność. Powstanie też wersja przeznaczona dla przeglądarek telefonów komórkowych. Do końca października do nowej formy portalu importera będą dostosowywane serwisy internetowe punktów dealerskich i serwisowych. Wyposażone będą m.in. w lokalizatory Google Map.
Skoda Auto Polska S.A. współpracowała przy wdrożeniu brand portalu z firmą GoldenSubmarine, która będzie go także obsługiwała i rozwijała. Agencja była odpowiedzialna za kompleksowe wykonanie tego przedsięwzięcia – od badań, przez budowę, po jego wdrożenie. GoldenSubmarine współpracuje z marką koda już od ponad dwóch lat: wcześniej tworzyła mikrostrony wizerunkowe dla takich modeli marki, jak koda Roomster czy koda Octavia Scout. Agencja odpowiadała też za kampanie reklamowe przeprowadzane przez polskiego importera kody w Internecie, m.in. przygotowywanie nośników.