Nowy silnik Skody: 1.6 TDI CR DPF/77 kW (105 KM)
30 września 2009

Nowy silnik Skody: 1.6 TDI CR DPF/77 kW (105 KM)

Nowy silnik Skody: 1.6 TDI CR DPF/77 kW (105 KM)

Najnowsza jednostka wprowadzona do oferty Škody zapewnia doskonałe osiągi, jest cicha, wydajna i przyjazna środowisku.

365Jednostka napędowa 1.6 TDI CR DPF, osiągająca moc 77 kW, bazuje na silniku 2.0 TDI CR DPF o mocy 103 kW. Redukcję pojemności skokowej osiągnięto przez zmniejszenie średnicy cylindra i skrócenie skoku tłoka. Dzięki stałym udoskonaleniom sprawdzonej techniki i nowemu systemowi bezpośredniego wtrysku paliwa PCR2 (Piezo-Common Rail) silnik spełnia europejską normę emisji EU 5. Technika Common Rail zapewnia lepszy proces spalania, dzięki czemu praca silnika jest łagodniejsza, a towarzyszący temu dźwięk – cichszy.

Ten czterocylindrowy silnik wyposażony jest w filtr cząstek stałych DPF, który oczyszcza spaliny silnika z drobin sadzy. W porównaniu do swego poprzednika, silnik jest dużo cichszy i zużywa mniej paliwa o 0,6 l/100 km w wersji bez filtra cząstek stałych i o 0,4 l/100 km w przypadku wersji z filtrem cząstek stałych. Zwiększony zakres maksymalnego momentu obrotowego (który wynosi 250 Nm i jest dostępny w zakresie od 1500 do 2500 obr./min) zapewnia płynną jazdę bez konieczności częstej zmiany biegów. Maksymalna moc silnika sięga 77 kW (105 KM).

Wyposażona w ten silnik Octavia przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 11,8 sekundy i spala średnio 5,7 l/100 km w terenie miejskim a 3,9 l/100 poza miastem. Emisja CO2 wynosi średnio 119 g/km.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 1,49 kB
Pobierz
Proszę czekać...