Nowy wymiar przemyślanych rozwiązań Skody Auto Polska
19 grudnia 2008

Nowy wymiar przemyślanych rozwiązań Skody Auto Polska

Nowy wymiar przemyślanych rozwiązań Skody Auto Polska

Jak w ciągu trzech miesięcy, na trudnym rynku pracy zamienić stażystę spoza branży w początkującego, ale kompetentnego sprzedawcę samochodów?

Jak w ciągu trzech miesięcy, na trudnym rynku pracy zamienić stażystę spoza branży w początkującego, ale kompetentnego sprzedawcę samochodów? Skoda Auto Polska S.A. znalazła receptę – jeden z najnowocześniejszych w Polsce systemów e-learningu, który właśnie udostępniła pracownikom punktów dealerskich. Przy produkcji wykorzystano m.in. technologię nagrywania w greenboxie oraz efekty specjalne wykorzystywane przez twórców takich filmów, jak "Sin City" czy "Matrix".

E-learning to nowoczesny system wirtualnego szkolenia - przy pomocy Internetu bądź intranetu, dzięki któremu pracownik może czerpać wiedzę z ekranu komputera i sam sprawdzać swoje postępy w jej przyswajaniu. Skoda Auto Polska S.A. to jedna z nielicznych firm w Polsce, która zdecydowała się na wprowadzenie go w tak rozbudowanej formie do systemu szkoleń. Klienci zyskują w ten sposób gwarancję, że w salonach Škody bardzo szybko nowy pracownik otrzyma podstawową dawkę wiedzy i umiejętności do odpowiedniego zaprezentowania modeli w salonie i podczas jazdy próbnej.

– Stworzyliśmy e-learning jako dodatkowe narzędzie szkoleniowe dla Kierowników Sprzedaży. Dzięki niemu mogą już w ciągu trzech miesięcy przekazać nowym pracownikom wiedzę na temat produktów, procedur sprzedaży i o najlepszych praktykach jakie udało nam się wypracować – mówi Aleksandra Janicka, Główny Specjalista ds. Szkoleń w Skoda Auto Polska S.A. Doświadczeni sprzedawcy mają również możliwość korzystania z tej formy nauki - pozwala im to na stałą aktualizację wiedzy.

Kurs ma formę rajdu z Mladá Boleslav do Poznania. Zamiast schematycznych rozdziałów szkolenia, kursant zalicza kolejne etapy rajdowej trasy. Aby pokonać ją w całości, musi zaliczyć 20 lekcji, uatrakcyjniające je quizy oraz sześć testów cząstkowych i jeden całościowy (pula ponad 200 pytań).

– Oczywiście, nie tylko sam sprzedawca monitoruje swe postępy w nabywaniu wiedzy, ale także śledzą je jego przełożony w punkcie dealerskim oraz osoby odpowiedzialne za rozwój kompetencji pracowników po stronie importera - wyjaśnia Janicka. - Mamy więc pełną świadomość stanu przygotowania pracownika do szkoleń i możemy zawczasu wyrównywać wyjściowy poziom kompetencji uczestników szkoleń podstawowych. Dlatego podczas szkoleń „na żywo” skupiamy się już głównie na działaniach praktycznych – dodaje Janicka.

Całą zawartość merytoryczną przygotował zespół Komórki Szkoleń Skoda Auto Polska. Za produkcję odpowiadała Agencja Interaktywna MUG, która wraz z Komórką Szkoleń przygotowała łącznie ponad siedem godzin materiału video i tyle samo godzin animacji. W sumie nagrywanie, postprodukcja, montaż, animowanie i programowanie zajęło ponad tysiąc godzin pracy zespołu – Wykorzystaliśmy m.in. technologię Flash, animacje 2 D i 3D oraz efekty specjalne sprzężone z video, co pozwoliło na przekazanie wiedzy w atrakcyjny i czytelny sposób – mówi Natalia Stefaniak z agencji MUG. Zwraca uwagę na innowacyjny sposób prezentacji w porównaniu ze zwykle stosowanym w e-learningu postaciami kreskówkowymi czy lektorami audio. – Kurs prowadzi dwóch lektorów video, którzy są nie tylko wykładowcami ale i przewodnikami po kursie. Kursanci odbierają w ten sposób przekaz bardziej personalnie – wyjaśnia Stefaniak z MUG.

E-learning to doskonałe rozwiązanie zwłaszcza przy tak rozbudowanej sieci dealerskiej i tak dużej liczbie sprzedawców, jak w przypadku naszej marki – mówi Janicka ze Skoda Auto Polska S.A. - Możemy w ten sposób docierać jednocześnie do wielu osób i w bardzo szybki sposób aktualizować wiedzę wszystkich pracowników.

- Praca nad przygotowaniem tego narzędzia okazała się prawdziwą przygodą, a nie ma dla nas nic przyjemniejszego niż możliwość podejmowania pasjonujących wyzwań, których efektem są wysokiej jakości narzędzia pozwalające na stały rozwój jakości obsługi Klienta w naszej sieci – podsumowuje Janicka.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 4,27 kB
Pobierz
Proszę czekać...