Octavia 4x4 za Kołem Polarnym
18 listopada 2001

Octavia 4x4 za Kołem Polarnym

Octavia 4x4 za Kołem Polarnym

Wszystkie nowe samochody testowane są w ekstremalnych warunkach. Najtrudniejsze próby odbywają się na rozgrzanej do czerwoności pustyni i zmrożonym śniegu. Za jeden z najlepszych zimowych okręgów testowych uważany jest norweski ARCTIC CIRCLE TESTPARK.

Dojazd odbywa się drogą lotniczą do miejscowości Mo i Rana, z której do pokonania samochodem pozostaje tylko 10 kilometrów. Trasa przeznaczona do wyczerpujących jazd testowych od listopada do maja pokryta jest śniegiem i lodem, a temperatury w ekstremalnych warunkach sięgają -20 stopni Celsjusza, a często jest jeszcze zimniej. Długość całkowita trasy testowej wynosi 10 kilometrów o różnicy wzniesień 126 metrów. Wiele ostrych zakrętów o zmiennej nawierzchni pozwala na dokonywanie wszelkich prób trakcyjnych. Ponieważ teren jest mało zaludniony, odbywają się tutaj testy samochodów przygotowywanych do produkcji seryjnej. Istnieje małe prawdopodobieństwo, aby je ktoś obserwował. Tutaj także Škoda dokonuje prób trakcyjnych i zimowych. Jedną z tegorocznych atrakcji były testy dziennikarskie, który odbyły się na tej właśnie trasie. Były one doskonałą okazją do sprawdzenia Octavii 4x4 i Octavii Combi 4x4 podczas jazd po luźnych nawierzchniach pokrytych śniegiem i lodem. Porównaniem były także jazdy po torze wyścigowym o nazwie ARCTIC CIRCLE RACEWAY o długości 3753 m, znanym z wyścigów motocyklowych i samochodowych STCC (Swedish Touring Car Championship), posiadającym aktualną homologacje FIA i FIM. Niestety, brak odpowiedniej bazy hotelowej nie pozwala Norwegom na organizowanie mistrzostw o jeszcze większym zasięgu. Podczas jazd testowych rolę nauczyciela pełnił znany przed laty rajdowiec, John Hougland. Przed dwudziestu laty ścigający się za kierownicą Škody. Dzisiaj prowadzi jedną ze szkółek jazdy, a testy pod jego okiem odbywali także polscy rajdowcy, m.in. Łukasz Sztuka i Tomasz Kuchar. Octavie 4x4 doskonale sprawdziły się w zimowych warunkach i zapewne przekonały wszystkich niedowiarków na co dzień prowadzących samochody z przednim lub tylnym napędem, że napędzane wszystkie koła znacznie zwiększają bezpieczeństwo i pewność na drodze. Niecodziennym momentem zimowych testów było przekroczenie Koła Polarnego i uzyskanie certyfikatu ambasadora miasta arktycznego Mo i Rana.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,41 kB
Pobierz
Proszę czekać...