Octavia II - stylistyka nadwozia
1 kwietnia 2004

Octavia II - stylistyka nadwozia

Octavia II - stylistyka nadwozia

Stylistyka nowego samochodu, odznaczająca się ponadczasową elegancją, nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z autem marki Škoda, reprezentującym rodzinę modeli Octavia, ale z dodatkiem większej dawki dynamiki i uroku.

Samochód wygląda bardzo atrakcyjnie i solidnie. W części przedniej dominuje osłona wlotu powietrza z chromowanym obramowaniem i logo Škody, doskonale komponująca się z linią samochodu. Tradycyjnym elementem samochodów marki Škoda jest charakterystyczne przetłoczenie pokrywy silnika, biegnące od logo i osłony wlotu powietrza aż do przedniej szyby. Sama pokrywa silnika, w kształcie litery V, wizualnie powiększa samochód, a jej nawiązująca do motywu skrzydeł stylistyka symbolizuje prędkość i dynamikę. Dodatkowo pokrywa wizualnie poszerza błotniki, wywołując wrażenie siły i niezawodności. Przednie reflektory o przezroczystych kloszach zachodzą aż na boki nadwozia, optycznie je poszerzając. W nocy efekt ten dodatkowo podkreślają światła pozycyjne umieszczone w komorach kierunkowskazów. Światła przeciwmgielne są doskonale wkomponowane w dolną część zderzaka. Ich kształt, wielkość i rozmieszczenie podkreślają linię przedniej części samochodu. Listwa boczna, ciągnąca się od reflektorów przednich do tylnych lamp zespolonych, dodaje lekkości solidnemu nadwoziu. Poszerzone progi sugerują, że samochód zbudowany został na solidnej podstawie. Kierunkowskazy boczne zostały zintegrowane w obudowach lusterek zewnętrznych, dzięki czemu linie błotników stały się bardziej eleganckie. Charakterystycznym elementem stylistycznym Škody jest zwężający się ku górze słupek B. W nowej Škodzie Octavia jest on dodatkowo zaakcentowany, wyróżniając auto na tle pozostałych, aktualnie produkowanych samochodów. Zwężenie jest teraz jeszcze wyraźniejsze i podkreślone przez zaokrąglone narożniki okien. W ten sposób nowy projekt słupka B wzmacnia ogólne wrażenie solidnej, monolitycznej konstrukcji nadwozia. Tylne okno przechodzi płynnie w krawędź tylnej klapy, która ostro kończy tył samochodu. Podkreśla to dynamiczną stylistykę auta i korzystnie wpływa na jego charakterystykę aerodynamiczną. Podobnie jak z przodu, zderzak tylny jest wyraźnie zintegrowany z ogólną linią samochodu i dodatkowo posiada wycięcie na rurę wydechową. Charakterystycznym elementem nowego samochodu jest kształt tylnych lamp zespolonych oraz sposób ich podświetlenia. Przy włączonych światłach, środkowa biała część, zawierająca kierunkowskaz i światło cofania, jest obramowana czerwoną powierzchnią w kształcie litery C. Całość wygląda niezwykle atrakcyjnie. W części czerwonej zintegrowane są również światła hamowania i przeciwmgielne. Lampy zachodzą aż na boki nadwozia, dając niezwykły efekt przestrzenny. Tylne lampy zespolone są wysoko umieszczone i doskonale widoczne.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,99 kB
Pobierz
Proszę czekać...