Partnerstwo z tradycjami: ŠKODA sponsorem Tour de France po raz trzynasty
4 lipca 2016

Partnerstwo z tradycjami: ŠKODA sponsorem Tour de France po raz trzynasty

Partnerstwo z tradycjami: ŠKODA sponsorem Tour de France po raz trzynasty

Między 2 a 24 lipca fani kolarstwa z całego świata ściągną do Francji, by zobaczyć najtrudniejszy i najsłynniejszy zarazem wyścig kolarski – Tour de France. ŠKODA jest oficjalnym patronem i partnerem technicznym tego legendarnego wyścigu nieprzerwanie od 2004 roku, w tym roku wspiera go po raz trzynasty. Kolarzom na trasie do Paryża będzie przewodził flagowy model marki, ŠKODA Superb, po raz kolejny pełniący rolę „Czerwonego Samochodu” Dyrektora Wyścigu. W sumie w organizację tych zmagań zaangażowanych jest 250 samochodów z Czech. ŠKODA kontynuuje także sponsoring Zielonej Koszulki dla najlepszego sprintera.

„Kolarstwo ma dla ŠKODY szczególne znaczenie. Nasi ojcowie założyciele Laurin i Klement swoją karierę rozpoczęli 121 lat temu właśnie od budowy bicykli” – wyjaśnia Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu. „Tour de France jest ukoronowaniem naszej strategii sponsorskiej kolarstwa. Jesteśmy zachwyceni, że możemy wspierać to wyjątkowe wydarzenie już po raz trzynasty flotą naszych samochodów i wyczekujemy już rozwoju wydarzeń na trasie tegorocznego Tour de France.”

 
Gdy oczy całego kolarskiego świata znów skierują się w lipcu na Francję, ponownie ujrzą daleko idące zaangażowanie ŠKODY w ten wyścig. Jako oficjalny partner techniczny Tour de France, czeska marka zapewni organizatorom flotę aż 250 samochodów.

Oprócz tego, logo ŠKODY pojawi się po raz drugi na Zielonej Koszulce dla najlepszego sprintera. Od roku 2004 do 2014 ŠKODA była patronem Białej Koszulki dla najlepszego młodego zawodnika.

Flota samochodów ŠKODY od wielu lat jest kluczowym elementem zaangażowania marki w Tour de France. Jej największą gwiazdą jest flagowy model Superb, który przewodzi stawce kolarzy jako „Czerwony Samochód” Dyrektora Wyścigu. Dostarczony przez ŠKODĘ egzemplarz wykończony został lakierem Corrida Red i jest ponadto wyposażony w panoramiczny szklany dach, który można otworzyć przyciskiem znajdującym się z tyłu kabiny, tak by Dyrektor Touru Christian Prudhomme mógł wstać ze swojego miejsca podczas jazdy i mieć pełny pogląd na otoczenie w czasie startu i późniejszego przebiegu odcinka. Ten szczególny egzemplarz modelu Superb wyposażono także w inne unikatowe rozwiązania, które pomagają mu się jeszcze lepiej sprawdzić w roli mobilnego centrum dowodzenia wyścigu. Limuzyna oferuje kilka kanałów radiowych, przez które Dyrektor Wyścigu może otrzymywać informacje oraz wydawać instrukcje i polecenia.

Przez trzy tygodnie służby flota 250 samochodów ŠKODY pokona w sumie około 2,8 miliona kilometrów. Od 2004 roku czeskie samochody w czasie wyścigu przejechały już ponad 30 milionów kilometrów. Zespół serwisowy ŠKODY będzie każdego dnia pracował nad utrzymaniem samochodów w idealnym stanie, gwarantując ich bezawaryjność w tych ekstremalnych warunkach.
 

Po piłkarskich Mistrzostwach Świata FIFA i Olimpiadzie, Tour de France jest trzecim największym wydarzeniem sportowym na świecie. 103. edycja kolarskiego klasyka poprowadzi zawodników przez 3 519 kilometrów trasy podzielonej na 21 odcinków. Uroczyste Grand Départ nastąpił 2 lipca w Mont-Saint-Michel. Peleton dotrze do mety na Champs-Élysées 24 lipca.

W duchu kolarskiego święta ŠKODA rozpoczyna swoją kampanię ŠKODA napędza rowery. Rower jest jednym z najpopularniejszych środków transportu na świecie – regularnie korzysta z niego od 2 do 4 miliardów osób. Fani rowerów dzielą swoją pasję z podobnymi sobie na całym świecie. ŠKODA także dzieli tę pasję od swoich zamierzchłych początków: jej historia rozpoczęła się właśnie od budowania rowerów.

 
Na stronie www.skoda-rowery.pl, odwiedzający będą mogli poznać historie fanów kolarstwa, należące do aż 21 osobowości, wśród których znajduje się między innymi początkujący, turysta, kolarz górski i sprinter. Na miłośników rowerów czeka też konkurs, polegający na pokonaniu wszystkich 21 odcinków Tour de France i odpowiedzi na pytanie otwarte.

Kolarstwo stanowi jedną z podstaw strategii sponsorskiej ŠKODY. Obok Tour de France i hiszpańskiej Vuelta a España, czeski producent samochodów sponsoruje także szereg innych wydarzeń kolarskich o międzynarodowym zasięgu oraz krajowe i międzynarodowe zawody amatorskie. ŠKODA kontynuuje także swoje tradycje, oferując szeroką gamę rowerów oraz związanych z nimi akcesoriów.

Zobacz, jak ŠKODA napędza Tour de France.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 4,67 kB
Pobierz
Proszę czekać...