Partnerstwo z tradycjami: KODA sponsorem Tour de France po raz trzynasty
Partnerstwo z tradycjami: KODA sponsorem Tour de France po raz trzynasty
„Kolarstwo ma dla KODY szczególne znaczenie. Nasi ojcowie założyciele Laurin i Klement swoją karierę rozpoczęli 121 lat temu właśnie od budowy bicykli” – wyjaśnia Werner Eichhorn, Członek Zarządu KODY ds. Sprzedaży i Marketingu. „Tour de France jest ukoronowaniem naszej strategii sponsorskiej kolarstwa. Jesteśmy zachwyceni, że możemy wspierać to wyjątkowe wydarzenie już po raz trzynasty flotą naszych samochodów i wyczekujemy już rozwoju wydarzeń na trasie tegorocznego Tour de France.”
Oprócz tego, logo KODY pojawi się po raz drugi na Zielonej Koszulce dla najlepszego sprintera. Od roku 2004 do 2014 KODA była patronem Białej Koszulki dla najlepszego młodego zawodnika.
Flota samochodów KODY od wielu lat jest kluczowym elementem zaangażowania marki w Tour de France. Jej największą gwiazdą jest flagowy model Superb, który przewodzi stawce kolarzy jako „Czerwony Samochód” Dyrektora Wyścigu. Dostarczony przez KODĘ egzemplarz wykończony został lakierem Corrida Red i jest ponadto wyposażony w panoramiczny szklany dach, który można otworzyć przyciskiem znajdującym się z tyłu kabiny, tak by Dyrektor Touru Christian Prudhomme mógł wstać ze swojego miejsca podczas jazdy i mieć pełny pogląd na otoczenie w czasie startu i późniejszego przebiegu odcinka. Ten szczególny egzemplarz modelu Superb wyposażono także w inne unikatowe rozwiązania, które pomagają mu się jeszcze lepiej sprawdzić w roli mobilnego centrum dowodzenia wyścigu. Limuzyna oferuje kilka kanałów radiowych, przez które Dyrektor Wyścigu może otrzymywać informacje oraz wydawać instrukcje i polecenia.
Po piłkarskich Mistrzostwach Świata FIFA i Olimpiadzie, Tour de France jest trzecim największym wydarzeniem sportowym na świecie. 103. edycja kolarskiego klasyka poprowadzi zawodników przez 3 519 kilometrów trasy podzielonej na 21 odcinków. Uroczyste Grand Départ nastąpił 2 lipca w Mont-Saint-Michel. Peleton dotrze do mety na Champs-Élysées 24 lipca.
W duchu kolarskiego święta KODA rozpoczyna swoją kampanię KODA napędza rowery. Rower jest jednym z najpopularniejszych środków transportu na świecie – regularnie korzysta z niego od 2 do 4 miliardów osób. Fani rowerów dzielą swoją pasję z podobnymi sobie na całym świecie. KODA także dzieli tę pasję od swoich zamierzchłych początków: jej historia rozpoczęła się właśnie od budowania rowerów.
Kolarstwo stanowi jedną z podstaw strategii sponsorskiej KODY. Obok Tour de France i hiszpańskiej Vuelta a España, czeski producent samochodów sponsoruje także szereg innych wydarzeń kolarskich o międzynarodowym zasięgu oraz krajowe i międzynarodowe zawody amatorskie. KODA kontynuuje także swoje tradycje, oferując szeroką gamę rowerów oraz związanych z nimi akcesoriów.
Zobacz, jak KODA napędza Tour de France.