Pięć gwiazdek dla Roomstera
4 stycznia 2007

Pięć gwiazdek dla Roomstera

Pięć gwiazdek dla Roomstera

Najnowszy model Škody doskonale poradził sobie w testach zderzeniowych Euro NCAP, zdobywając maksymalną liczbę gwiazdek za ochronę pasażerów dorosłych.

To pierwszy model Škody z najwyższą notą, co dobrze świadczy o rozwoju marki, która dołączyła tym samym do elitarnego grona producentów najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Specjaliści z Euro NCAP - najbardziej uznanego w Europie programu oceny bezpieczeństwa nowych samochodów - przydzielili Škodę Roomster do kategorii małych aut typu MPV. Oprócz najwyższej oceny za ochronę pasażerów dorosłych, Roomster otrzymał cztery gwiazdki za ochronę dzieci oraz dwie z czterech możliwych za ochronę pieszych. To bez wątpienia jeden z najlepszych wyników w tej klasie aut. M.in. tak samo oceniono w zeszłym roku Mercedesa-Benz klasy B. W ramach testów Škoda Roomster została poddana zderzeniu czołowemu przy prędkości 64 km/h oraz zderzeniom bocznym przy prędkości 50 km/h - w tym m.in. zderzeniu ze słupem, za które samochód otrzymał maksymalną liczbę punktów. Szczególnie w przypadku zderzenia ze słupem okazało się, że kierowca jest doskonale chroniony przez konstrukcję samochodu oraz systemy bezpieczeństwa. Testy Euro NCAP są bardzo wymagające, w ramach europejskiego programu oceny nowych samochodów bardzo dokładnie bada się skutki jakie mogą wywołać zderzenia. Škoda Roomster wypadła dobrze zarówno jeśli chodzi o ryzyko obrażeń głowy (kierowca i pasażer przedniego siedzenia), jak i klatki piersiowej (pasażer przedniego siedzenia) oraz dolnych części nóg, stóp i kostek (kierowca i pasażer przedniego siedzenia). Również kontakt z poduszkami powietrznymi, a także integralność wnętrza samochodu po zderzeniu uznano za stabilny. Przemieszczenia kierownicy i pedałów w poszczególnych kierunkach nie nastąpiły lub były minimalne, co jest niezwykle ważne i chroni kierowcę m.in. przed obrażeniami klatki piersiowej oraz dolnych części nóg. Škoda zawsze przywiązywała ogromną wagę do bezpieczeństwa najmłodszych pasażerów. Testy specjalistów z Euro NCAP wykazały, że te wysiłki nie poszły na marne. Umieszczone w odpowiednich fotelikach manekiny dzieci w wieku 18 miesięcy i 3 lat dobrze zniosły zarówno zderzenie czołowe, jak i zderzenie boczne. Wszystkie oceniane elementy - m.in. ochrona głowy (w tym ruch głowy do przodu oraz jej przyspieszenie) oraz klatki piersiowej wypadły dobrze i są według Euro NCAP odpowiednio zabezpieczone. Samochodem, który brał udział w testach była Škoda Roomster 1.2 HTP "Sport" z kierownicą po lewej stronie, z roku modelowego 2006. Auto było wyposażone w zakresie bezpieczeństwa m.in. w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera; boczne poduszki powietrzne; kurtyny powietrzne; pirotechniczne napinacze przednich pasów bezpieczeństwa; ISOFIX i dodatkowe, górne mocowania fotelika dziecięcego na tylnych skrajnych fotelach; sygnał przypominający o zapięciu przednich pasów bezpieczeństwa oraz ABS i ASR. Wyniki testów modelu Roomster przeprowadzonych przez Euro NCAP są najlepszym dowodem na zaawansowanie technologiczne aut Škody w kwestii bezpieczeństwa. Pokazują troskę koncernu o Klientów, którzy zaufali marce rodem z Mlada Boleslav i na co dzień, razem ze swoimi rodzinami, użytkują samochody z uskrzydloną strzałą na masce.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 3,44 kB
Pobierz
Proszę czekać...