Pierwsza taka interakcja w Polsce
Pierwsza taka interakcja w Polsce
Skoda Auto Polska S.A. we współpracy z agencją reklamową Change Integrated oraz domem mediowym MediaCom Warszawa z sukcesem wykorzystała technikę tzw. roadblockingu - w sposób niestosowany dotychczas na polskim rynku reklamowym.
Innowacyjność polegała na wyemitowaniu w tym samym czasie antenowym, na dwóch kanałach, dwóch różnych, ale ściśle powiązanych ze sobą spotów reklamowych. koda wykorzystała to narzędzie do promocji nowego elementu wyposażenia w kodzie Superb Combi - pokrywy bagażnika otwieranej elektrycznie, przy użyciu pilota.
Mechanizm spotu polegał na emisji dwóch równoległych, 30-sekundowych spotów telewizyjnych jednocześnie w telewizyjnej "Jedynce" oraz "Dwójce". W TVP1 zamieszono spot zawierający statyczny obraz kody Superb Combi. W dolnej części ekranu widzowie mogli zobaczyć napis: "Naciśnij 2, aby otworzyć bagażnik". Po naciśnięciu "2" na pilocie, widzowie byli oczywiście przełączani na program 2 Telewizji Polskiej, gdzie oglądali już kodę Superb Combi z otwartym bagażnikiem. Tym razem na dole ekranu pojawiał się napis: "Naciśnij 1, by zamknąć bagażnik". Wizualizację tego innowacyjnego pomysłu mogą Państwo zobaczyć tutaj.
Skoda Auto Polska S.A. zawsze dostrzega potencjał nowoczesnych technik marketingowych w komunikacji reklamowej. Dlatego bez wahania zdecydowaliśmy się na ryzykowne z technicznego punktu widzenia, ale zakończone pełnym sukcesem, wykorzystanie techniki roadblockingu w kampanii telewizyjnej. Jeszcze na kilka godzin przed emisją spotu okazało się, że zmianie uległa ramówka telewizji i błyskawicznie musieliśmy zmienić godzinę emisji z 19.55 na 19.27. Wszystko zakończyło się sukcesem." - powiedział Maciej Michalik, Dyrektor Marketingu w Skoda Auto Polska S.A.