Pierwsze auta kody produkowane w Szanghaju przekazane klientom
Pierwsze auta kody produkowane w Szanghaju przekazane klientom
koda Auto wchodzi na drugi co do wielkości rynek motoryzacyjny na świecie, gdzie wolumen sprzedaży rośnie w dwucyfrowym tempie. W zeszłym roku sprzedano w Chinach ponad 4 miliony nowych samochodów, prognozy na br. mówią o liczbie 4,9 miliona pojazdów. Od 20 kwietnia, kiedy chińscy dealerzy kody zaczęli przyjmować zamówienia, ponad 10 000 potencjalnych klientów wyraziło zainteresowanie modelem Octavia produkowanym w Szanghaju. W swoim przemówieniu wygłoszonym na szanghajskiej gali, Fred Kappler, Członek Zarządu koda Auto odpowiedzialny za sprzedaż i marketing powiedział: „Chiny stały się jednym z kluczowych rynków w globalnej strategii koda Auto i będą odgrywały istotną rolę w przyszłym rozwoju naszej marki. Premiera modelu Octavia rozpoczyna nową erę w historii kody. Ten samochód zdobył wiele nagród w Europie, oferuje najwyższy poziom jakości oraz unikalny design, charakteryzuje się ponadczasową elegancją i atrakcyjnym wyglądem. Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszej technologii, auto spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów i jest przyjazne dla środowiska. Wierzę, że koda Octavia mile zaskoczy i zadowoli chińskich klientów, kontynuując pasmo sukcesów rozpoczęte w Europie. Poza tym stworzyliśmy ekskluzywną sieć sprzedaży i serwisu aut w Chinach, by być tam, gdzie oczekują tego nasi klienci i zagwarantować najwyższym poziom obsługi charakterystyczny dla kody, również w tej części świata.” Pojazdy kody produkowane są w fabryce Szanghaj Volkswagen (SVW) dzięki umowie licencyjnej zawartej pomiędzy koda Auto a jej partnerami w kwietniu 2005 r. W kooperacji z SVW koncern zbudował od podstaw nową sieć sprzedaży w Chinach. Dzisiaj składa się ona z ponad 50 ekskluzywnych salonów, zlokalizowanych w kluczowych dla tego najludniejszego państwa świata miejscach. Pierwszym modelem, który koda Auto wprowadza w Chinach, jest Octavia drugiej generacji. Samochód został przystosowany do wymagań i gustów tutejszych klientów, głównie pod względem designu. W najbliższych latach koncern planuje produkcję w Chinach dalszych modeli kody. Gdy będą tu wytwarzane wszystkie linie modelowe marki, wielkość rocznej produkcji ma osiągnąć 100 000 sztuk. Licencjonowana produkcja aut w Chinach jest częścią strategii rozwoju koda Auto. W jej ramach powstały również zakłady produkcyjne na Ukrainie, w Kazachstanie, w Indiach oraz w Bośni i Hercegowinie, koncern z Mladá Boleslav przygotowuje się także do produkcji aut w Rosji.