Piętnastomilionowy samochód KODY od momentu dołączenia do Grupy Volkswagen
Piętnastomilionowy samochód KODY od momentu dołączenia do Grupy Volkswagen
Od początku swojej współpracy z Grupą Volkswagen, KODA wyprodukowała już piętnaście milionów samochodów. Od momentu wcielenia marki do Grupy Volkswagen w 1991 roku, KODA przeszła spektakularny rozwój z producenta o zasięgu regionalnym ku uznanemu, globalnemu graczowi, obecnemu na ponad stu rynkach świata.
„KODA rozwija się pod skrzydłami Grupy Volkswagen w imponującym tempie” – mówi Dyrektor Generalny KODY Bernhard Maier. „Nieustannie patrzymy w naszą przyszłość - strategia 2025 przedstawia plan szeroko zakrojonych przemian. Stanie się to poprzez: rozwój gamy modeli z segmentu SUV, digitalizację naszych produktów, procesów i produkcji oraz skierowanie naszej uwagi na elektromobilność”.
Członek Zarządu KODY ds. Produkcji i Logistyki Michael Oeljeklaus dodaje: „Fakt zbudowania piętnastu milionów samochodów przez KODĘ od początku naszej współpracy z Grupą Volkswagen jest najlepszym dowodem kwalifikacji naszej kadry oraz najwyższych standardów produkcji w naszych fabrykach w Republice Czeskiej, jak i w innych częściach świata. Dzięki nowoczesnej gamie modelowej oraz nieustannie udoskonalanej infrastrukturze produkcyjnej, KODA osiągnęła topowy poziom wydajności oraz zaawansowania technologicznego”.
W momencie wejścia pod skrzydła Grupy Volkswagen w 1991 roku, marka posiadała w ofercie jeden model, który przynosił roczną produkcję na poziomie 170 000 samochodów. W roku 2016 ten sam producent pobił swój kolejny rekord sprzedaży, budując w tym czasie na całym świecie 1 126 500 sztuk. W tym roku KODA jest na najlepszej drodze do podniesienia poprzeczki jeszcze wyżej.
Wraz ze swoim rozwojem marka konsekwentnie rozbudowywała swoją międzynarodową, wydajną infrastrukturę produkcyjną. W swojej ojczyźnie, poza centralnymi zakładami w Mladá Boleslav, czeska marka posiada także zaawansowane fabryki w miejscowościach Kvasiny i Vrchlabí. Oprócz tego, samochody KODY zjeżdżają także z linii produkcyjnych w Chinach, Indiach, Rosji i na Słowacji.
Na Strategię 2025 KODY składa się nieustanna ekspansja gamy modelowej, rozwój warunków sprzyjających innowacji oraz zwiększanie zdolności produkcyjnych. Czeska marka przygotowuje się na głębokie przemiany, które nastąpią w nadchodzących latach tak w kontekście przemysłu motoryzacyjnego, jak i wymiarze społecznym. W obliczu tych wyzwań KODA skupi się w najbliższych latach na zagadnieniach związanych m.in. z elektryfikacją, zapewniając nowoczesne rozwiązania dla mobilności jutra.