Plany ekspansji kody w Chinach
Plany ekspansji kody w Chinach
Podpisując deklarację, przedsta- wiciele firm potwierdzili ich zgodne starania i podkreślili wspólną wolę dalszego rozwoju współpracy, zgodnie z wcześniej podpisaną umową licencyjną na wytwarzanie kody Octavia w Chinach. Partnerzy zadeklarowali również podjęcie wspólnych działań mających na celu konsolidację i wzmocnienie pozycji marki koda na chińskim rynku, czego najlepszym początkiem ma być uruchomienie tam produkcji kody Octavia. W 2007 roku koda zamierza rozpocząć produkcję seryjną modelu koda Octavia Tour z silnikami benzynowymi, w fabryce w Szanghaju należącej do koncernu Volkswagena. Obecnie firma sprzedaje w Chinach zaledwie około 2000 aut rocznie. To symboliczna kropla w morzu. Nowa strategia sprzedaży, poprzedzająca podjęcie produkcji seryjnej, ma zwiększyć udział kody w rozwijającym się bardzo dynamicznie, chińskim rynku motoryzacyjnym. Wstępne plany mówią o wyprodukowaniu 40,000 modeli kody Octavia w 2007 roku. W następnych latach zakłada się wzrost poziomu produkcji do 70-80 tysięcy aut rocznie. kody z Szanghaju mają docelowo składać się w 70 % z części produkowanych w Chinach. Dalsze plany rozwoju i ewentualnego rozszerzenia oferty o inne modele zależeć będą od reakcji rynku. Inicjatorzy projektu mają nadzieję, że w późniejszym czasie kody z Szanghaju trafią także na eksport do sąsiednich krajów. koda ma być asem atutowym koncernu Volkswagena w Chinach – marką oferującą duże i solidne samochody za rozsądną cenę.