Początek nowej ery: KODA rozpoczyna kampanię modelu Kodiaq
Początek nowej ery: KODA rozpoczyna kampanię modelu Kodiaq
Wraz z nowym modelem Kodiaq, KODA debiutuje w nowym dla siebie, szczególnie szybko rozwijającym się na całym świecie segmencie – w klasie dużych SUV-ów. Tą kampanią czeska marka chce dotrzeć do nowych grup odbiorców, zwiększyć swój udział rynkowy i dalej wzmacniać swoją pozycję na rynku międzynarodowym.
„Nasza nowa KODA Kodiaq to samochód wyjątkowo wszechstronny” - mówi Prezes Zarządu KODY, Bernhard Maier. „Łączy witalną aktywność z tradycyjnymi walorami marki – wybijającą się ponad standard funkcjonalnością i przestronnością. Jak zawsze podczas tworzenia nowego modelu postaraliśmy się dać trochę więcej „samochodu w samochodzie” niż konkurencja i dzięki temu osiągnęliśmy najlepszą propozycję w segmencie. W połączeniu z przejmującym wyglądem, nowa KODA Kodiaq robi kolosalne wrażenie na drodze.”
Pełna charakteru: przeniesienie języka stylistycznego KODY do segmentu SUV
Już pierwszy kontakt utwierdza w przekonaniu, że Kodiaq to prawdziwa KODA: przepełniony charakterem i emocjami wygląd, adaptuje nowy język stylistyczny marki do segmentu SUV. W codziennej eksploatacji przynosi on wiele korzyści dla całej rodziny tak w pracy, jak i podczas wypoczynku. Jako pięcio- lub nawet siedmioosobowy samochód, Kodiaq zapewnia mnóstwo miejsca wszystkim pasażerom. Z pojemnością sięgającą nawet 2 065 litrów posiada największy bagażnik w klasie. Tylne siedzenia posiadają regulację wzdłużną i pochylenia dla jeszcze lepszego komfortu i efektywniejszego zagospodarowania przestrzeni.
Nad bezpieczeństwem najmłodszych czuwa elektroniczna blokada drzwi, a długie podróże umilą specjalnie opracowane zagłówki, zapewniające komfortowy sen dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie.
Na czele segmentu: rozwiązania łączności mobilnej
Z innowacyjnymi systemami łączności mobilnej Kodiaq awansuje pod względem technologii cyfrowych do ścisłej czołówki swojego segmentu. System multimedialny bazuje na opracowanym przez Grupę Volkswagen układzie Modular Infotainment Matrix drugiej generacji. Oferuje on wiele funkcji i interfejsów oraz posiada ekran dotykowy wykonany w technologii pojemnościowej. Stojące na szczycie gamy systemy Columbus i Amundsen wyposażone są w hotspot Wi-Fi. Dodatkowo, system Columbus będzie mógł być wyposażony także w moduł LTE z najszybszą obecnie dostępną technologią przepływu danych. Pasażerowie mogą wykorzystywać ją do surfowania w Internecie i wysyłania emaili poprzez swoje telefony lub tablety.
Uwagę zwracają także nowe usługi mobilne KODY. Podzielono je na dwie kategorie: usługi Infotainment Online zapewniają pomoc w przypadku usterki bądź wypadku. Awaryjny przycisk eCall, który będzie wymagany we wszystkich samochodach sprzedawanych w Unii Europejskiej począwszy od 2018 roku, do KODY Kodiaq trafia już teraz jako część Care Connect. Pozostałe usługi funkcjonują w ramach aplikacji KODA Connect. Pozwalają one między innymi zdalnie sprawdzić i znaleźć położenie samochodu lub ustawić jego funkcje.
System Phonebox z indukcyjnym ładowaniem z kolei podłącza telefon do anteny dachowej samochodu dla wzmocnienia jego sygnału oraz ładuje go bezprzewodowo.
Pomoc, na której można polegać: systemy asysty prowadzenia
Model Kodiaq oferuje kierowcy wyjątkowo szeroki wybór systemów wspomagających kierowanie. Dostępny po raz pierwszy w KODZIE system Area View wykorzystuje wiele kamer, by zbudować z nich wspólnie na centralnym wyświetlaczu obraz kompletnego otoczenia samochodu. Gdy do tego dużego SUV-a podłączona jest przyczepa, system Trailer Assist pomoże nią manewrować przy powolnym cofaniu. Znana z innych modeli marki funkcja Front Assist tutaj uzupełniona jest o nową funkcję predykcyjnej ochrony pieszych. Równie nowy system Parking Distance Control z funkcją hamowania zapobiegnie uderzeniu w przeszkodę przy manewrowaniu.
Dla modelu Kodiaq dostępnych jest też wiele kolejnych systemów bezpośrednio wspierających bezpieczeństwo. Pozwalają one zachować odpowiednią odległość od poprzedzających użytkowników drogi, ułatwiają zmianę pasa lub pozostanie na nim, zwracają uwagę kierowcy na najważniejsze znaki drogowe i pomagają przy parkowaniu.
Silna i zwinna: silniki i podwozie
Gdy KODA Kodiaq zadebiutuje na rynku na początku 2017 roku, będzie dostępna z pięcioma wariantami silnikowymi: dwoma jednostkami wysokoprężnymi TDI i trzema benzynowymi TSI. Najmocniejszy wariant benzynowy (2.0 TSI o mocy 180 KM) zapewnia dynamiczne właściwości jezdne w połączeniu z wydajnością silnika o małej pojemności dzięki nowoopracowanemu procesowi spalania mieszanki. Wysoka zawartość wysokowytrzymałej stali w konstrukcji nadwozia czyni nowego SUV-a KODY niespotykanie lekkim, co przekłada się także na obniżanie zużycia paliwa.
Doskonałe doświadczenia z jazdy potęguje wybór trybu jazdy Driving Mode Select i nowy Dynamic Chassis Control (DCC). Dzięki nim sposób pracy układu kierowniczego, przepustnicy, automatycznej skrzyni biegów DSG i zawieszenia może być regulowany na wiele sposobów.
KODA Kodiaq czuje się równie dobrze w wymagających warunkach terenowych. Po zjechaniu z drogi kierowcę wspiera wykorzystujący układ napędu na cztery koła tryb jazdy off-road. Za wciśnięciem jednego przycisku wszystkie potrzebne systemy – zarządzania silnikiem, wspomagania prowadzenia, elektronicznej kontroli jak ABS i ESC, a także zawieszenia (jeśli samochód wyposażony jest w DCC) - automatycznie dopasowują się do terenowych warunków.