Pod maską Yeti
6 sierpnia 2009

Pod maską Yeti

Pod maską Yeti

Pod maską Škody znaleźć można to co najlepsze w dzisiejszej motoryzacji - benzynowe turbodoładowane jednostki TSI oraz wysokoprężne TDI z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail.

Silniki benzynowe Yeti to nowoczesne jednostki o znakomitych osiągach i małym zużyciu paliwa. Silniki wysokoprężne natomiast są wersjami silnika dwulitrowego z wysokociśnieniowym układem wtrysku paliwa Common Rail, standardowo wyposażonymi w filtr cząstek stałych.

y_1046Silniki TSI doładowane za pomocą turbosprężarki pozwalającej na uzyskanie dużej wartości momentu obrotowego w zakresie niskiej i średniej prędkości obrotowej, charakteryzują się maksymalną siłą przy minimalnym zużyciu paliwa. Nowością wśród silników Škody jest podstawowa jednostka Yeti - czterocylindrowy silnik benzynowy 1,2 TSI/77 kW (105 KM). Jest to całkowicie nowa konstrukcja o małej pojemności skokowej. Ten turbodoładowany czterocylindrowy silnik, montowany tylko w połączeniu napędem na przednią oś, zapewnia zaskakującą elastyczność i dynamikę jazdy. Jego mocnymi stronami są niskie zużycie benzyny, a co za tym idzie niewielki poziom emisji CO2. Drugą jednostką benzynową jest 1.8 TSI 118 kW (160 KM) dostępny z napędem na obie osie. Zapewnia ona nieprzeciętne w tej klasie osiągi i bardzo dużą radość z jazdy.

Yeti jest także pierwszym modelem Škody, w którym montowana jest podstawowa wersja silnika wysokoprężnego 2,0 l/81 kW TDI CR DPF, a ponadto dwie mocniejsze wersje tego silnika o mocy 103 kW (140 KM) oraz 125 kW (170 KM). Są one wyposażone w nowoczesny układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa Common Rail i filtr cząstek stałych. Zastosowanie tych rozwiązań zapewnia wysoką kulturę pracy i sprawność termodynamiczną silnika, a także łatwość uzyskiwania wyższych parametrów użytkowych oraz niższą emisję spalin.

Turbodoładowanie sprawia, że wszystkie silniki Yeti mają bardzo dobry moment obrotowy, którego maksimum leży w najczęściej wykorzystywanym zakresie prędkości obrotowej. Ponieważ nie trzeba zmuszać silnika do pracy z dużą prędkością obrotową by uzyskać maksimum momentu obrotowego, zużycie paliwa jest mniejsze, a tym samym ogranicza się emisję CO2. Silniki turbodoładowane mają więc większą sprawność, są bardziej ekonomiczne i przyjazne dla środowiska.

silniki

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,40 kB
Pobierz
Proszę czekać...