Polski rynek styczeń-marzec
2 kwietnia 2005

Polski rynek styczeń-marzec

Polski rynek styczeń-marzec

Pierwsze trzy miesiące 2005 r. dla większości obecnych na polskim rynku marek samochodowych oznaczały spadek sprzedaży

W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku, sprzedano w naszym kraju ponad 32% mniej nowych aut. Główne przyczyny tej sytuacji to napływ używanych samochodów z krajów Unii Europejskiej i zmiany w przepisach dotyczących odliczeń podatku VAT. Po podsumowaniu wyników sprzedaży z okresu styczeń-marzec 2005 r. pierwsza piątka najpopularniejszych marek przedstawia się następująco: liderem jest Toyota (8 132 sprzedane auta), Škoda zajmuje drugie miejsce (7 381), na trzeciej pozycji uplasował się Fiat (7 154), czwarty jest Opel (6 145), stawkę zamyka Renault (5 229). Wśród wymienionych marek największy spadek sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu 2004 r. zanotował Fiat. Z salonów dealerskich włoskiej marki wyjechało ponad 60% mniej samochodów niż przed rokiem.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 978,00 B
Pobierz
Proszę czekać...