Polski rynek styczeń-marzec
Polski rynek styczeń-marzec
W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku, sprzedano w naszym kraju ponad 32% mniej nowych aut. Główne przyczyny tej sytuacji to napływ używanych samochodów z krajów Unii Europejskiej i zmiany w przepisach dotyczących odliczeń podatku VAT. Po podsumowaniu wyników sprzedaży z okresu styczeń-marzec 2005 r. pierwsza piątka najpopularniejszych marek przedstawia się następująco: liderem jest Toyota (8 132 sprzedane auta), koda zajmuje drugie miejsce (7 381), na trzeciej pozycji uplasował się Fiat (7 154), czwarty jest Opel (6 145), stawkę zamyka Renault (5 229). Wśród wymienionych marek największy spadek sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu 2004 r. zanotował Fiat. Z salonów dealerskich włoskiej marki wyjechało ponad 60% mniej samochodów niż przed rokiem.