Pomyślny start Škody na australijskim rynku
24 września 2008

Pomyślny start Škody na australijskim rynku

Pomyślny start Škody na australijskim rynku

Właśnie mija rok od ponownego pojawienia się marki Škoda na australijskim rynku po prawie 30 latach nieobecności. Australijscy kierowcy polubili zwłaszcza sportową wersję Octavii, a ambasadorem marki jest jeden z najlepszych na świecie surferów - Mark Occhilupo.

rynek australijski

Rynek australijski był jednym z pierwszych rynków, spenetrowanych przez czeskiego producenta. Marka Škoda po raz pierwszy pojawiła się na Antypodach w 1911 roku, jeszcze jako Laurin & Klement.ó Najbardziej dynamiczny rozwój przypadł na lata 50-te, pomiędzy 1949 a 1955 rokiem sprowadzono do Australii 2 732 samochody marki Škoda. W latach 60-tych i 70-tych na ten rynek trafiały samochody montowane w Nowej Zelandii, a importowano od kilku do kilkudziesięciu sztuk rocznie. W sumie w latach 1964 do 1978 sprzedano w Australii tylko 1 320 aut, a w kolejnych latach import całkowicie ustał.

rynek australijskiŠkoda ponownie zadebiutowała na rynku australijskim podczas Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej w Sydney, w październiku ubiegłego roku. Zaprezentowano wówczas modele Octavia i Octavia Combi, w tym wersje 4x4 i RS, oraz Roomster. Oferta Škody spotkała się z dużym zainteresowaniem gości targowych. W ciągu roku od premiery czeskich samochodów, australijski importer pozyskał jako ambasadora marki Marka Occhilupo - mistrza surfingu. - Occy i Škoda mają wiele wspólnego - wspaniałą historię, prawdziwą pasję, zaangażowanie w osiąganie jak najlepszych rezultatów oraz zamiłowanie do otwartej przestrzeni - mówi Petr Beneda – Specjalista ds. produktu Skoda Australia. - Zdaniem naszego mistrza, Škoda doskonale odpowiada tradycyjnym australijskim wartościom i, co ważne, umożliwia załadowanie kilku desek z tyłu lub na dachu samochodu – dodaje.

- Dla większości naszych klientów Škoda to mało znana marka. Dlatego w 2008 roku planujemy sprzedaż jedynie około tysiąca aut. Jednak nasze apetyty są znacznie większe – mówi Petr Beneda. Škoda cały czas umacnia swoją pozycję na nowym rynku, a dealerzy otrzymują znakomite opinie na temat samochodów czeskiej marki. Na tym etapie rozwoju struktur importera najistotniejszym elementem jest zwiększanie świadomości marki i pozyskanie zaufania Klientów. Najbardziej skutecznym działaniem jest obecnie konsekwentna budowa sieci dealerskiej i serwisowej, regularne szkolenia pracowników i rozszerzanie wachlarza produktów. Warto dodać, że w ciągu dwunastu miesięcy sieć salonów sprzedaży samochodów marki Škoda rozrosła się z dziesięciu do osiemnastu. Do końca 2008 roku w Australii powinno pojawić się jeszcze sześć kolejnych punktów dealerskich.
Obecnie w salonach Škody dostępne są modele Octavia oraz Roomster, trwają przygotowania do wprowadzenia na rynek tych samochodów w wersji Scout. Najlepiej sprzedaje się Octavia RS w wersji sedan oraz ten sam model, wyposażony w silnik 2.0 TDI z przekładnią DSG w wersji kombi. W przyszłym roku koncern ma zamiar rozszerzyć dostępną ofertę o inne auta, w tym Nową Škodę Superb. - Specyficzne australijskie przepisy wymagają dłuższego i trudniejszego procesu homologacji niż w Europie – wyjaśnia Petr Beneda – Specjalista ds. produktu Skoda Australia. Po ich zaliczeniu samochód będzie dostępny w ofercie z silnikiem 1.8 TSI oraz 2.0 TDI DPF, a w późniejszym terminie także z największym - 3.6 FSI.

Pomyślny debiut marki w Australii to duży sukces, ponieważ tamtejszy rynek preferuje mocne auta o rozmiarach większych, niż na tradycyjnych rynkach Škody. - Jest to oczywiście związane z koniecznością pokonywania znacznych odległości oraz lokalnym stylem życia – mówi Petr Beneda.ó - Jednak zmiany na rynku paliw oraz wzrastająca świadomość potrzeby ochrony środowiska zdecydowanie zmieniają preferencje Klientów na rzecz innych segmentów aut. To duża szansa dla naszej marki – dodaje.

rynek australijski

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 3,95 kB
Pobierz
Proszę czekać...