17 czerwca 2019
Ponad 100 tysięcy dostarczonych pojazdów przez KODĘ w maju
Ponad 100 tysięcy dostarczonych pojazdów przez KODĘ w maju
W maju KODA dostarczyła 104 900 pojazdów do klientów na całym świecie. W porównaniu do tego samego miesiąca zeszłego roku, odnotowano spadek w wysokości 6,6 proc. (w maju 2018: 112 400 pojazdów). Głównym powodem tego stanu rzeczy jest obecna sytuacja na chińskim rynku motoryzacyjnym. W Europie, wbrew ogólnemu trendowi spadkowemu, producent zwiększył sprzedaż w Austrii (+21,9 proc.), na Węgrzech (+20,5 proc.), w Niemczech (+8,4 proc.) i Holandii (+6,2 proc.). KODA zanotowała również dwucyfrowy wynik wzrostu w Rosji. Stale najlepiej sprzedającym się modelem pozostaje OCTAVIA, a nowa kompaktowa SCALA została wprowadzona na kolejne rynki. KODA konsekwentnie poszerza swoje portfolio: poza odświeżeniem rodziny modeli SUPERB oraz wprowadzaniem na rynek SUPERBA SCOUTA, w Bratysławie zadebiutowały także modele SUPERB iV oraz CITIGOe iV, które zapowiadają wejście KODY w erę elektromobilności.
- Kontynuujemy naszą rozległą kampanię. W zeszłym miesiącu wystartowaliśmy z naszym pierwszym pojazdem z napędem hybrydowym typu plug-in, modelem SUPERB iV, a także pierwszym w pełni elektrycznym CITIGOe iV - to kamień milowy w 124 letniej historii KODY. Jesteśmy przekonani, że atrakcyjność pojazdów z serii iV przyciągnie do KODY nowych klientów – mówi Alain Favey, Członek Zarządu Sprzedaży i Marketingu KODY.
W Europie Zachodniej, w maju, KODA dostarczyła klientom 45 300 pojazdów (maj 2018: 44 200, +2,5 proc.). Niemcy pozostają najsilniejszym europejskim rynkiem zbytu z liczbą 16 300 pojazdów (maj 2018: 15 100, +8,4 proc.). KODA osiągnęła również znaczący wzrost we Francji (3 200 pojazdów, +2,3 proc.), Holandii (1 600 pojazdów, +6,2 proc.), Danii (1 400 pojazdów, +4,7 proc.) i Grecji (500 pojazdów, +26,1 proc.).
W Europie Centralnej dostawy wzrosły do 20 000, czyli o 3,4 proc. w stosunku do poprzedniego roku (maj 2018: 19 300 pojazdów). Z dostawami rzędu 9 000, KODA zanotowała wzrost na swoim rodzinnym rynku, w Czechach (maj 2018: 8 700 pojazdów, +3,7 proc.). Producent osiągnął dwucyfrowy wynik wzrostu na Węgrzech (1 600 pojazdów, +20,5 proc.). Dostawy zwiększyły się również w Słowacji (2 000 pojazdów, +5,0 proc.) i Słowenii (800 pojazdów, +2,2 proc.) w stosunku do maja poprzedniego roku.
Nieprzerwanie bardzo dobre wyniki KODA odnotowuje w Polsce, gdzie w maju zarejestrowanych zostało 5 754 samochodów, czyli o 12,54 proc. więcej, niż w tym samym miesiącu rok wcześniej.
- Po raz piąty w tym roku KODA kończy miesiąc jako lider sprzedaży na polskim rynku. Świetne wyniki są dowodem na to, że konsekwentnie realizowana strategia marki – rozszerzanie oferty o modele wyposażone w najnowsze technologie z obszaru bezpieczeństwa i komfortu – precyzyjnie odpowiada na potrzeby współczesnych kierowców. W maju KODA oficjalnie wkroczyła w erę elektromobilności i rozpocznie stopniowe wprowadzanie do oferty dwóch modeli z nowej sub-marki iV: elektrycznego CITIGOe iV oraz SUPERBA iV z napędem hybrydowym typu plug in. Jesteśmy przekonani, że nasze odważne działania pozwolą nam osiągać jeszcze lepsze rezultaty – komentuje Tomasz Porawski, Dyrektor marki KODA w Polsce.
W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, KODA dostarczyła 4 900 pojazdów, co jest wzrostem o 10,8 proc. (maj 2018: 4 400 pojazdów). Producent niemal podwoił swoje dostawy w Bułgarii z liczbą 700 pojazdów, co reprezentuje znaczący wzrost o 90,3 proc. w porównaniu do zeszłego roku (maj 2018: 400 pojazdów).
Na rosnącym rynku rosyjskim, dostawy KODY zwiększyły się o 16,9 proc., do 7 000 pojazdów (maj 2018: 6 000 pojazdów). W maju na swój największy jednostkowy rynek - Chiny, KODA dostarczyła 21 100 pojazdów, co jest spadkiem o 31,5 proc. w porównaniu z majem 2018 roku. Powodem takiej sytuacji jest ogólna tendencja spadkowa na rynku motoryzacyjnym w Chinach.
W Indiach KODA dostarczyła 1 200 pojazdów, co w porównaniu do 1 400 w maju 2018, daje spadek o 19,6 proc.
W Indiach KODA dostarczyła 1 200 pojazdów, co w porównaniu do 1 400 w maju 2018, daje spadek o 19,6 proc.
Multimedia