Popularna, atrakcyjna, wszechstronna - ŠKODA Octavia
8 października 2014

Popularna, atrakcyjna, wszechstronna - ŠKODA Octavia

Popularna, atrakcyjna, wszechstronna - ŠKODA Octavia

Octavia pod każdym względem jest klasą samą w sobie. Gamę trzeciej generacji modelu uzupełnia teraz odmiana Scout, która dołącza do Octavii, Octavii Combi i Combi 4x4, usportowionej wersji RS, odmiany G-TEC zasilanej CNG, przyjaznego środowisku wariantu GreenLine i ekskluzywnej odmiany Laurin & Klement. Dzięki takiej wszechstronności i licznym zaletom, nowa ŠKODA Octavia szturmem zdobywa rynek.

 
W Europie Zachodniej w okresie od stycznia do sierpnia tego roku sprzedaż bestsellera czeskiej marki wzrosła o 41,4% w porównaniu do tego samego okresu 2013 roku, ustanawiając nowe rekordy sprzedaży w wielu krajach. Od wprowadzenia na rynek modelu trzeciej generacji na początku 2013 roku, ŠKODA dostarczyła już do Klientów ponad 344 000 Octavii i Octavii Combi.
„Trzecia generacja Octavii wyznacza nowe standardy w zakresie przestrzeni, jakości, wzornictwa, technologii i ceny” - mówi Werner Eichhorn, Szef Sprzedaży i Marketingu ŠKODY. „Octavia pokazuje siłę marki, stanowi ważny filar naszej międzynarodowej strategii rozwoju. Jesteśmy przekonani, że model ten nadal będzie zdobywał popularność wśród Klientów na całym świecie.”
 

Najważniejszy model czeskiego producenta ma najatrakcyjniejszą i najbardziej zróżnicowaną gamę w swojej historii. Nowa ŠKODA Octavia została wprowadzona na rynek europejski w 2013 roku. Bardzo szybko do oferty dołączyła Octavia Combi.

 
W połowie 2013 roku do sprzedaży trafiła Octavia Combi 4x4, a także wariant RS – najszybsza do tej pory seryjnie produkowana Octavia. Od końca 2013 roku najoszczędniejszą Octavią jest wersja GreenLine (zużywa 3,2 l oleju napędowego na 100 km i emituje 58 g CO2 na km).

W tym roku swoje premiery miały natomiast Octavia G-TEC, napędzana gazem ziemnym, oraz uterenowiona Octavia Scout. Od kilku miesięcy w ofercie dostępna jest także ekskluzywna Octavia L&K.

Rozbudowana oferta nowej Octavii przyczyniła się do sukcesu rynkowego. Sprzedaż Octavii i Octavii Combi w Europie Zachodniej wzrosła o 41,4% do 98 100 egzemplarzy dostarczonych w ciągu ośmiu miesięcy br. Octavia jest liderem sprzedaży nie tylko w Czechach, ale także w Polsce, na Słowacji, na Węgrzech, w Finlandii, Islandii, Chorwacji oraz Bośni i Hercegowinie. Rekordową sprzedaż osiągnięto także m.in. w Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii czy Danii.

Octavia jest kluczowym modelem w międzynarodowej strategii wzrostu czeskiego producenta. W ciągu najbliższych lat ŠKODA planuje zwiększyć światową sprzedaż tego modelu do 1,5 mln egzemplarzy rocznie. Poza Europą, producent liczy w szczególności na wzrosty na rynkach w Chinach, Rosji i Indiach.
 

Za sprawą trzeciej generacji Octavii, ŠKODA kontynuuje historię sukcesu tego modelu. Octavia, jak żaden inny model, symbolizuje szybki wzrost marki w ciągu ostatnich dwóch dekad. Jego wprowadzenie w 1996 roku znacząco wpłynęło na rozwój marki, umożliwiając powstanie międzynarodowego producenta samochodów, obecnego na ponad 100 rynkach.

 
Pomiędzy 1996 rokiem a sierpniem 2014 roku ŠKODA dostarczyła Klientom na całym świecie 4,4 mln sztuk Octavii, co odpowiada około 40% całkowitej wielkości sprzedaży marki w całym tym okresie. W Polsce model cieszy się ogromną popularnością, zajmując pozycję lidera. W 2013 roku zarejestrowano 11 463 szt. tego modelu, a w 2014 roku już 10 531 szt., co stanowi wzrost o ponad 30% w stosunku do ubiegłego roku (w okresie styczeń-wrzesień).

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 3,60 kB
Pobierz
Proszę czekać...