Premiera na polskim rynku: ŠKODA OCTAVIA nowej generacji w usportowionej wersji RS
12 października 2020

Premiera na polskim rynku: ŠKODA OCTAVIA nowej generacji w usportowionej wersji RS

Premiera na polskim rynku: ŠKODA OCTAVIA nowej generacji w usportowionej wersji RS

ŠKODA OCTAVIA czwartej generacji spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem na polskim rynku samochodowym. Ofertę sprzedażową flagowego modelu marki poszerzono właśnie o usportowione wersje RS. Po raz pierwszy klienci będą mogli wybierać spośród trzech układów napędowych. Obecnie w ofercie znajduje się OCTAVIA RS z silnikiem benzynowym oraz OCTAVA RS iV z napędem hybrydowym typu plug-in. Niebawem dołączy do nich również wariant z silnikiem wysokoprężnym.
 
Czwarta generacja ŠKODY OCTAVIA w pełni odpowiada na oczekiwania polskich kierowców, zapewniając im komfort, jakość i bezpieczeństwo. Świadczy o tym bardzo dobre przyjęcie modelu na krajowym rynku motoryzacyjnym. Pojazd jest niezwykle funkcjonalny. Przestronne wnętrze, bogate wyposażenie i najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu systemów bezpieczeństwa sprawiają, że jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa. Nowa OCTAVIA emanuje ponadczasowym designem wyrażającym pewność siebie. W nowej generacji modelu akcent położono na odświeżoną linię zderzaka i ostro zarysowane przednie reflektory. Opływowy kształt bestsellera ŠKODY pozytywnie wpływa też na ekonomię jazdy.
 
Premiera sportowego modelu ŠKODA OCTAVIA RS

ŠKODA poszerzyła ofertę modelu OCTAVIA na polskim rynku o usportowioną wersję RS. Usportowiony wariant modelu OCTAVIA charakteryzują czarne elementy wykończenia nadwozia z przodu i z tyłu, duże wloty powietrza pod światłami przeciwmgielnymi oraz dyfuzor. Obudowy lusterek bocznych i obramowania szyb również występują w błyszczącej czerni, podobnie jak relingi dachowe w wersji Combi. Z tyłu wersji Liftback na czarno lśnią także owiewki, dyfuzor i spojler. Spojler dachowy w wersji Combi ma kolor nadwozia.
 
Dynamiczne wnętrze w stylu RS

We wnętrzach wszystkich modeli OCTAVIA RS dominuje czerń. Przeprojektowana wielofunkcyjna trójramienna kierownica jest wykonana ze skóry i oznaczona logo RS. Zmieniono na niej układ przycisków i dodano nowe chromowane pokrętła. Pojazdy z przekładnią DSG posiadają dodatkowo manetki. Przednie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami mają tekstylną tapicerkę w kolorze czarnym, a w opcjonalnych fotelach ergonomicznych zaproponowano tapicerkę z Alcantary®, skóry i sztucznej skóry, regulację głębokości siedziska oraz funkcję masażu. Fotele zdobi logo RS i przeszycia w kolorze czerwonym lub srebrnoszarym, które znajdują się także na skórzanej kierownicy, podłokietnikach oraz na desce rozdzielczej pokrytej Alcantarą®. Sportowego wyglądu samochodu dopełniają ozdobne listwy z wykończeniem karbonowym i aluminiowe pedały.
 
Virtual Cockpit o sportowym układzie

W standardowym wyposażeniu trzech modeli RS można znaleźć Virtual Cockpit z dodatkowym układem sportowym. W standardzie jest także wybór trybów jazdy. W wariantach RS występują również wszystkie systemy wspomagania kierowcy dostępne dla gamy modelu OCTAVIA czwartej generacji. Należą do nich nowy system antykolizyjny (Collision Avoidance Assist), system ostrzegania przy wysiadaniu (Exit Warning) i system ostrzegania o ruchu lokalnym (Local Traffic Warning).
 
Nowe funkcje systemu dynamicznej kontroli zawieszenia

W trzech topowych modelach OCTAVIA o dynamikę jazdy dbają progresywny układ kierowniczy w standardzie oraz typowe dla RS zawieszenie sportowe, które w przypadku silników 2.0 TSI i 2.0 TDI zostało obniżone o 15 mm. Zawieszenie adaptacyjne DCC, dostępne jako wyposażenie opcjonalne, nieustannie zmienia parametry tłumienia, umożliwiając szczególnie dynamiczny styl jazdy w trybie sportowym. DCC umożliwia także zmianę różnych parametrów przy wyborze trybów jazdy, takich jak zawieszenie, tłumienie, charakterystyka układu czy działanie skrzyni DSG, zgodnie z osobistymi preferencjami. Zmian dokonuje się za pomocą suwaków na centralnym ekranie dotykowym. Prześwit w wersji OCTAVIA RS iV z zawieszeniem DCC pozostaje niezmieniony. W wariantach TSI elektronicznie sterowany dyferencjał VAQ zwiększa przyczepność na przedniej osi.
 
Trzy układy napędowe 

W czwartej generacji modelu OCTAVIA RS klienci po raz pierwszy mogą wybierać spośród trzech różnych układów napędowych. OCTAVIA RS iV z napędem hybrydowym typu plug-in dysponuje mocą 180 kW (245 KM) i wyposażona jest w sześciobiegową skrzynię DSG. Ponadto model dostępny jest z silnikiem benzynowym 2.0 TSI z sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiobiegową skrzynią DSG. Silnik 2.0 TDI osiąga 147 kW (200 KM) zawsze występuje z siedmiobiegową skrzynią DSG, natomiast napęd na cztery koła jest dostępny jako opcja. Elektronika sterująca możliwym do wyboru napędem na cztery koła w ułamku sekundy reaguje na zmianę warunków jazdy, sprzyjając utrzymaniu dynamiki, na przykład podczas szybkiego wchodzenia w zakręty. Układ ten przenosi część momentu obrotowego na przeciwne koło, gdy zmniejszy się obciążenie koła wewnętrznego, utrzymując przyczepność.
 
– Nieważne, który wariant napędu wybierze miłośnik modelu OCTAVIA RS, wszystkie spełniają zróżnicowane oczekiwania, łącząc w sobie osiągi doceniane przez klientów od dziesięcioleci i wyjątkową praktyczność na co dzień. Każdy z trzech układów napędowych gwarantuje nieprzerwane dostarczanie mocy przy małym zużyciu paliwa, w imponującym stylu demonstrując możliwości najnowszych technologii – mówi František Drábek, dyrektor ds. modeli kompaktowych w ŠKODA AUTO.
 
Bogate wyposażenie standardowe

Nową generację modelu OCTAVIA RS na polskim rynku charakteryzuje bardzo bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.: nawigację Columbus z ekranem 10”, KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu, reflektory główne Top LED Matrix, kamerę cofania oraz szereg zaawansowanych systemów asystujących. 
 
Z cennikiem modelu można zapoznać się pod następującym LINKIEM. Ze szczegółami na temat modeli RS można zapoznać się w FILMIE.

Multimedia

Pobierz paczkę multimediów

Format: zip
Rozmiar: 8,13 MB
Pobierz

Pobierz plik PDF

Format: pdf
Rozmiar: 375,45 kB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 6,16 kB
Pobierz
Proszę czekać...