Prezentacja Nowej kody Fabia Combi
Prezentacja Nowej kody Fabia Combi
- Liczymy, że nowa koda Fabia Combi odniesie równie wielki sukces, jak jej poprzedniczka - mówił podczas prezentacji Evzen Krauskopf, rzecznik prasowy koda Auto. Dziennikarze mieli możliwość poznać walory samochodu podczas Jazdy Próbnej, podziwiając malownicze krajobrazy Dalmacji. Trasa wiodła m.in. wśród przepięknej historycznej zabudowy, drogami miejskimi, podmiejskimi oraz odcinkiem autostradowym. Długość trasy głównej wynosiła 153 km, a dodatkowo do wyboru były trzy odcinki fakultatywne po 20, 25 i 32 km. - Nowa koda Fabia Combi została zaprojektowana zgodnie z tendencjami stylistycznymi, które firma rozwija od 50 lat. Stanowi idealne rozwiązanie dla klientów poszukujących niewielkiego samochodu z dużą przestrzenią wewnątrz – wyjaśniał dziennikarzom Pavol Sajták, projektant ze koda Auto - jej design łączy elegancję i dynamizm z praktycznymi cechami użytkowymi. Dodatkowo rozszerza dostępną ofertę kody, dając marce kolejne możliwości podbijania serc kierowców - dodał. - Poza designem, który nawiązuje do wyglądu Nowej kody Fabia Hatchback, najnowszy model kody oferuje szereg rozwiązań zwiększających wygodę pasażerów i podnoszących komfort podróżowania – mówił Petr Marek z działu rozwoju technicznego koda Auto. Najważniejszym z nich jest znaczące zwiększenie przestrzeni wewnątrz samochodu - pasażerowie tylnej kanapy mają aż o 42 mm więcej miejsca nad głowami. Imponujący bagażnik ma teraz od 480 l do 1460 l pojemności przy złożonej tylnej kanapie, czyli od 54 l do 235 l więcej od poprzedniczki. Nowością jest roleta przestrzeni bagażowej z nowoczesnym systemem zwijania za pomocą jednego przycisku – identyczna, jak w kodzie Octavia Combi. Wygodne rozmieszczenie bagażu zapewnia natomiast system siatek i haków mocowanych w dowolnych konfiguracjach. Dodatkowo przestrzeń bagażowa oferuje interesujące rozwiązanie specjalnie dla rowerzystów: oryginalny system mocujący, umożliwiający transport rowerów w łatwy i bezpieczny sposób wewnątrz samochodu.
Kierowca ma zapewnioną wygodę dzięki tradycyjnej już w kodzie możliwości regulacji kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach oraz sprawnej regulacji wysokości fotela. Podczas nocnej jazdy nie sposób nie docenić reflektorów skrętnych oraz reflektorów przeciwmgielnych z funkcją doświetlania zakrętów „corner”. Całości dopełnia wiele wygodnych i praktycznych schowków oraz wysokiej jakości materiały użyte do wykończenia wnętrza. Kolejna generacja Nowej kody Fabia Combi przedstawia się jako przyjemne i wygodne auto o rodzinnym charakterze oraz praktyczny pojazd użytkowy dla firm rodzinnych. Warto przyjrzeć się proponowanym silnikom, na które składają się trzy jednostki benzynowe (1.2/44 kW, 1.2 12V HTP/51 kW, 1.4 16V/63 kW i 1.6 16V/77 kW) oraz trzy diesle (1.4 TDI PD/51 kW, 1.4 TDI PD/59 kW i 1.9 TDI PD/77 kW). Jednostka 1.6 16V/77 kW będzie opcjonalnie oferowana z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (Tiptronic). Tak duży wybór jednostek napędowych łatwo pozwala każdemu kierowcy wybrać opcję najbardziej odpowiadającą jego wymaganiom. Rok 2007 był dla kody rokiem Fabii. Nowa odsłona kody Fabia wystartowała niezwykle efektownie. Wprowadzona na rynek światowy w marcu, a w Polsce w maju bieżącego roku, systematycznie umacnia swoją pozycję rynkową. W ciągu pierwszych 8 miesięcy sprzedaży znalazła ponad 58 tysięcy nowych właścicieli, z czego w ciągu sześciu miesięcy w Polsce sprzedało się około 2300 egzemplarzy. Jednocześnie firma wygaszała produkcję pierwszej generacji Fabii, która w wersji combi dostępna jest na polskim rynku do końca 2007 r. W ciągu ośmiu lat obecności na rynku we wszystkich wersjach nadwoziowych kupiło ją 1,6 miliona konsumentów. Tegoroczny sukces rynkowy firma osiągnęła właśnie dzięki Fabii poprzedniej i nowej generacji. Ponad połowa klientów wybrała właśnie ten model i jest on w tej chwili najlepiej sprzedającym się samochodem koncernu. W sumie na ponad stu europejskich i światowych rynkach kody sprzedano w ciągu pierwszych 10 miesięcy prawie 517 tys. samochodów tej marki, podczas gdy cel na ten rok wynosi 633 tys. egzemplarzy, z czego ponad 30 tys. egzemplarzy przypadnie na sprzedaż w Polsce.